موضع‌گیری عبداللطیف رشید درباره روابط عراق با کشورهای همجوار
موضع‌گیری عبداللطیف رشید درباره روابط عراق با کشورهای همجوار
رئیس جمهور عراق در دیدار وزیر خارجه اتریش به روابط عراق با کشورهای همجوار و جهان و نقش محوری آن در تثبیت امنیت و ثبات و تقویت تفاهم میان کشورهای منطقه اشاره کرد.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری مهر عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق در دیدار الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی است.

وی در ادامه به روابط عراق با کشورهای همجوار و جهان و نقش محوری آن در تثبیت امنیت و ثبات و تقویت تفاهم میان کشورهای منطقه اشاره و تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشت روابط عربستان و جمهوری اسلامی ایران را تحسین کرد.

رئیس جمهور عراق گفت: عراق بر برقراری روابط خوب با جامعه بین المللی و لزوم همکاری و هماهنگی در مسائل دارای اولویت به ویژه مبارزه با تروریسم و همکاری اقتصادی، تجاری و همکاری مشترک برای مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی و حفاظت از محیط زیست تاکید می‌کند.

از طرفی دیگر وزیر خارجه اتریش نسبت به سفر به بغداد و دیدار با رئیس جمهور عراق ابراز خرسندی و به حمایت کشورش از ثبات عراق و امنیت شهروندانش اشاره کرد.

وی افزود که با وزیر خارجه عراق درباره بازگشایی سفارت کشورش در بغداد رایزنی کرده و برای نخستین بار با هیئتی از تاجران که از تحولات مثبت به ویژه در زمینه تقویت امنیت و ثبات مطلع شده اند، سفر می‌کند.

شالنبرگ به اهمیت هماهنگی در زمینه‌های تغییرات اقلیمی اشاره و بر تمایل کشورش در همکاری در حوزه مدیریت آب و استفاده از تجارب و راه حل‌هایی که بر رود دانوب برای مقابله با بحران آب اجرایی شده، تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق نیز در این خصوص بر اهمیت استفاده از تجارب بین المللی با توجه به اینکه عراق دچار بحران شدید آب است و اینکه قوانینی برای تنظیم ورود آب از طریق مرزها وجود ندارد، تاکید کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر