نامه سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت درباره جنایت اسرائیل در ترور سردار شهید «سید رضی موسوی»
نامه سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت درباره جنایت اسرائیل در ترور سردار شهید «سید رضی موسوی»
وزارت خارجه سوریه در ۲ نامه جداگانه به سازمان ملل و شورای امنیت، عملیات تروریستی و بزدلانه رژیم صهیونیستی در دمشق که منجر به شهادت سردار «سید رضی موسوی» شد را محکوم کرد و از این نهادها خواست مسئولیت خود را در مهار تجاوزات اشغالگران بر عهده بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، سوریه از دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود را در پایان دادن به سیاست‌های متجاوزانه رژیم صهیونیستی که اوضاع منطقه را شعله‌ور و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند، بر عهده بگیرند.

وزارت امور خارجه سوریه ۲ نامه جداگانه و مشابه برای دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره تجاوزی که رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۵ دسامبر جاری در اطراف شهر دمشق انجام داد، فرستاد.

در این نامه‌ها آمده است، نیروهای اشغالگر اسرائیلی در ساعت ۱۶:۲۰ عصر روز دوشنبه اقدام به انجام عملیاتی متجاوزانه از سمت جولان اشغالی سوریه به اطراف شهر دمشق کردند که این تجاوز منجر به شهادت سردار «سید رضی موسوی» مستشار نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه شد. این تجاوز نقض آشکار کنوانسیون وین درمورد روابط دیپلماتیک است.

وزارت خارجه سوریه افزود، این تجاوز وحشیانه به حاکمیت سوریه در چارچوب تلاش‌های مقامات رژیم اشغالگر برای گسترش و تشدید تجاوزات خود در منطقه و سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی و نسل‌کشی و جنایات وحشیانه‌ای است که این رژیم روزانه در حق ملت فلسطین مرتکب می‌شود. این جنایات همچنین در راستا تلاش مقامات صهیونیست برای فرار از شکست در برابر اراده ملت فلسطین و عزم این ملت برای رسیدن به آزادی، تعیین سرنوشت و برپایی دولت مستقل فلسطین در سرزمین خود به پایتختی قدس شرقی است.

در ادامه این نامه‌ها تاکید شده است: جمهوری عربی سوریه به حق مسلم خود برای دفاع از حاکمیت، استقلال، یکپارچگی و تمامیت ارضی خود که در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد تایید شده است، پایبند است و تاکید می‌کنیم که حملات هیستریک اسرائیل هرگز مانع از آن نخواهد شد که سوریه به مبارزه با تروریسمی که تحت حمایت اسرائیل و حامیان این رژیم قرار دارد ادامه دهد و اراده سوریه برای بازپس‌گیری زمین‌های خود که تحت اشغال دشمن است هرگز کم نمی‌شود.

وزارت خارجه سوریه در پایان تصریح کرد، سوریه از شورای امنیت می‌خواهد که مسئولیت خود را در مهار سیاست‌های متجاوزانه رژیم صهیونیستی بر عهده بگیرد؛ رژیمی که اوضاع منطقه را شعله ور کرده و آن را به سمت یک جنگ گسترده سوق داده و صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

به گزارش تسنیم، روابط‌عمومی کل سپاه دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به دمشق «سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی» از مستشاران نظامی باسابقۀ سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منابع خبری گزارش دادند رژیم صهیونیستی حدود ساعت ۱۶ به وقت تهران با شلیک ۳ موشک از آسمان جولان اشغالی محل حضور سردار موسوی در منطقه زینبیه دمشق را مورد هدف قرار داد که منجر به شهادت این فرمانده سپاه پاسداران شد.

سیدرضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود. «حسن پلارک» رئیس ستاد پشتیبانی از جبهه مقاومت ضمن تشریح جزئیاتی از حمله تروریستی به شهید سیدرضی موسوی گفت: این شهید عزیز مورد علاقه خاص حاج قاسم بود و همواره آرزو داشت که در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی به شهادت برسد.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم