نتیجه در حاشیه ماندن فرهنگ را اکنون در خیابان‌ها می‌بینیم/ فرهنگ عمومی کشور نیازمند بازسازی جدی
نتیجه در حاشیه ماندن فرهنگ را اکنون در خیابان‌ها می‌بینیم/ فرهنگ عمومی کشور نیازمند بازسازی جدی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رفتار برخی از نوجوانان حاضر در صحنه اغتشاشات اخیر، بیانگر این است که فرهنگ عمومی کشور نیازمند بازسازی جدی است.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری آناج، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یادآور شد: امروز شاهد هستیم که برخی ارزش ها به ضد ارزش تبدیل شده اند و این تغییرات ناشی از تفکر لیبرالی و سبک زندگی غربی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی نقش بنیادین در ظهور و بروز هنجارها و ناهنجارهای جامعه، در کنترل و تشدید بحران های اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: حتی بحران های اقتصادی و سیاسی نیز در بستر فرهنگ عمومی جامعه متولد می شود.

وی ادامه داد: برای درمان و عبور از این بحران ها چاره ای جز سرمایه گذاری های سخت افزاری و نرم افزاری در این حوزه نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: بدون اصلاح پایه های فرهنگ عمومی هیچ جامعه نمی تواند در برابر بحران های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مقاومت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با استناد به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر مظلومیت بخش فرهنگی در جامعه، گفت: همه ما موظف هستیم از بخش فرهنگی رد مظلومیت کنیم.

وی اظهار کرد: از نظر رهبری، مسائل فرهنگی از مسائل اقتصادی و سیاسی اهمیت بالاتری دارد و هر یک از ما در برابر فرهنگ عمومی استان مسئولیت قانونی، شرعی و اخلاقی داریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: در سند چشم انداز ۲۰ ساله نیز بیش از هر چیز دیگری بر فرهنگ عمومی تاکید شده است و این مهم بر پنج مولفه جمع گرایی، قانون گرایی، وجدان کاری، مسئولیت پذیری و تعادل و تناسب در رفتارهای اجتماعی استوار است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی باید در ذیل قرارگاه سیاستگذاری هر مجموعه قرار گیرد و در این قرارگاه هر سیاست و اقدامی که به صورت هدفمند طراحی و تصویب شود همه مسئولان باید در اجرای آن تلاش کنند و هیچ کس حق استنکاف از این موضوع را ندارد.

عابدین خرم با اشاره به اینکه کشور درگیر یک جنگ هیبریدی و ترکیبی است، افزود: دشمن با ارزیابی دقیق از شرایط موجود جامعه اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، با استفاده از بستر فضای مجازی، علیه جمهوری اسلامی اقدام می کند تا بهره برداری لازم را از شرایط ایجاد شده بردارد.

وی ادامه داد: برای ارتقای حوزه خانواده، مراکز تعلیم و تربیت و محیطی که در آن قرار داریم، کم گذاشته ایم و دشمن برای نفوذ پذیری در این محیط ها بیش از ما تلاش کرده و شرایط موجود حاکی از این است که یک وادادگی و بحران جدی در این حوزه ها وجود دارد.

ارتقای سواد رسانه ای و تبیین مسائل روز جامعه در گستره محلات و تشکیل کلونی های فرهنگی در فضای مجازی از مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه همچنین بر مدیریت محتوای فضای مجازی، عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه جهاد تبیین، توجه به تقویت باورهای دینی مردم، اهتمام در گزینش و تربیت معلمان، غنا بخشی به کتب آموزشی و تامین مالی معلمان، تقویت آنتن های رسانه ملی و تولید برنامه های پرمحتوا در رسانه ملی تاکید شد.

همچنین در این جلسه از میر هاشم حسینی ورزشکار استان که در مسابقات جهانی مکزیک از مبارزه با تکواندو کار اسرائیلی انصراف داده بود قدردانی شد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری آناج