نقش زنان در تبیین واقعه غدیر بسیار مهم و تعیین کننده است
نقش زنان در تبیین واقعه غدیر بسیار مهم و تعیین کننده است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: واقعه غدیر یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ اسلام است که باید به نحو شایسته و مقتضی درباره آن تبیین شود و در این میان نقش زنان مهم است.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش بانوان غدیری تبریز، اظهار کرد: واقعه غدیر یکی از مهمترین و تایثرگذارترین رویدادهای تاریخ اسلام است که باید به نحو شایسته و مقتضی درباره آن تبیین شود و در این میان نقش زنان بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی به بروز و ظهور استعدادهای زنان بعد از رسالت پیامبر (ص) و دوران ولایت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: بر اساس اسناد و سوابق تاریخی متقن بیشترین و متنوع‌ترین حضور زنان در صحنه‌های اجتماعی در عصر ولایت بوده است.

آل هاشم ادامه داد: با آغاز رسالت پیامبر اکرم (ص) کسب علم و دانش و نیز حضور بانوان در جامعه اسلامی از انحصار مردان خارج شد و زنان توانستند با قدرت و همت خود وارد عرصه‌های علمی شده و حتی از مردان هم پیش گرفتند که امروز شاهد و ناظر این اتفاقات در ایران خودمان هستیم.

وی با اشاره به نقش بی مانند زنان در پیام رسانی واقعه غدیر برای روشن شدن اذهان عمومی و خانواده‌ها، یادآور شد: زنان بسیاری با شناخت جایگاه ولایت پیام و اندیشه غدیر را منتقل کردند که در میان آن‌ها نقش حضرت زهرا بی بدیل بود و زنان امروز نیز باید مرام و شیوه زندگی آن حضرت را دنبال کنند.

آل هاشم خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) تا پای جان از هر فرصتی برای معرفی ولایت امام علی (ع) استفاده کرد و در نهایت شهید راه ولایت شد.

وی از زنان ولایی و غدیری درخواست کرد در برهه کنونی برای شناساندن جایگاه ولایت حضرت زهرا را الگوی خود قرار دهند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر