نماینده مردم بناب: ضرورت حمایت از باراندازهای انگور در شهرستان بناب / معاون استاندار: پرداخت تسهیلات عالی به واحدهای تولیدی و باراندازهای انگور در بناب
نماینده مردم بناب: ضرورت حمایت از باراندازهای انگور در شهرستان بناب / معاون استاندار: پرداخت تسهیلات عالی به واحدهای تولیدی و باراندازهای انگور در بناب
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ واحد بارانداز انگور در شهرستان بناب گفت: انتظار می‌رود مسئولان کشوری و استانی به صاحبان این باراندازها تسهیلات کم بهره بدهند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب شیخ رضا باقری بنابی در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با اشاره به وابسته بودن واحدهای تولیدی فولاد بناب به استان‌های دیگر گفت: متاسفانه زیرسازی‌ها و تهیه مواد اولیه به خوبی برای صنعت فولاد آذربایجان انجام نشده و همین امر باعث وابسته شدن فولاد بناب است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم زیرساخت‌های کافی و تامین مواد اولیه فولاد شهرستان بناب تا حدودی می‌توان گفت: ۱۰۰ به فولاد استان کرمان وابستگی دارد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بیش از ۷۰۰ بارگاه انگور در شهرستان بناب گفت: با جرات می‌توان گفت ۳۰ الی ۴۰ درصده صادرات کشمش کشور از شهرستان بناب صورت می‌گیرد.

باقری بنابی ادامه داد: سالانه چیزی بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع انگور در شهرستان بناب خشک و فرآورده‌های آن به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان کمک به افزایش نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کوچک و بارانداز های انگور در بناب را خواستار شد و گفت: از مسئولان استانی و کشوری انتظار می‌رود در راستای افزایش صادرات و کمک به رونق خشکبار به کشاورزان بناب کمک کنند.

در ادامه این جلسه معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی مشکل اکثر واحدهای تولیدی در استان را بحث نقدینگی عنوان کرد و گفت: متاسفانه واحدهای تولیدی کوچک ما بانک محور شده و این به ضرر اقتصاد کشور است.

محمد کلامی با اشاره به ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی کوچک گفت: در همین راستا بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی کوچک در شهرستان بناب کمک خواهد شد.

وی افزود: با توجه به فرمایشات نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و ضرورت حمایت از ۷۰۰ واحد بارانداز انگور در این شهرستان گفت: بناب قطب صادرات فرآورده‌های کشمشی بوده و در همین راستا ۵۵۰ میلیارد تومان این بارگاه‌ها کمک می‌کنیم.

معاون استاندار با اشاره به اینکه شهرستان بناب ورود انگور با تناژ بسیار بالا در شمال کشور است گفت: خشکبارهای شهرستان هر ساله جزو بهترین صادرکنندگان و تولیدکنندگان آذربایجان شرقی هستند.

  • نویسنده : امید اسماعیلی