نگاه فناورانه به مشاغل خانگی/ راهکارهای خودکفایی مالی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد
نگاه فناورانه به مشاغل خانگی/ راهکارهای خودکفایی مالی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد
امروزه آموزش خانواده ها در امر برنامه نویسی و آشنایی آنها با فناوری اطلاعات امری ضروری جهت خودکفائی مشاغل خانگی و رونق اقتصادی خانواده های امروزی می باشد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، محسن مدحج کارشناس فناوری اطلاعات بر اهمیت آموزش خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی برای خودکفایی مالی تاکید کرد و گفت: نگاه جامعه به برنامه نویسی برای خانواده‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتوان آن را در اختیار همگان قرار داد. در واقع ۸۰ میلیون ایرانی یعنی ظرفیت میلیون‌ها فروشگاه آنلاین که هر کدام می‌توانند درآمد آنلاین داشته باشند.

وی با اشاره به توسعه روزافزون مشاغل خانگی در عصر ارتباطات، اظهار داشت: نگاه ما به برنامه نویسی برای ایجاد شغل‌های خانگی باید به شکلی باشد که در هیچ خانواده‌ای بیکار نباشد، چراکه برنامه نویسی ظرفیتی بی بدیلی دارد که تاکنون در لایه‌های مختلف جامعه به آن توجه نشده، به عبارتی در این حوزه هر فرد با هر توانایی مالی و هر شرایط سنی می‌تواند از طریق برنامه نویسی درآمدزایی و تولید ثروت کند.

مدحج ادامه داد: توجه به برنامه نویسی در کشورهای توسعه یافته باعث شده تا بسیاری از کودکان با طراحی بازی، اپلیکیشن‌های کاربردی و فروشگاه‌های آنلاین کارآفرین شوند. به عبارتی سن کسب ثروت در این کشورها پایین آمده در حالی که جامعه ما همچنان از معضل بیکاری جوانان تحصیل‌کرده رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه برنامه نویسی را نباید در فضای مجازی خلاصه کرد، افزود: فضای مجازی تنها گوشه‌ای از برنامه نویسی برای ایجاد مشاغل خانگی را شامل می‌شود و آموزش‌های ما برای خانواده‌ها باید فراتر از نگاه ما به فضای مجازی باشد.

مدحج گفت: استفاده از نرم افزارها و محصولات آی تی، علاوه بر اینکه برای کشور درآمد ایجاد می‌کند، می‌تواند به رشد مشاغل خانگی و خودکفایی مالی خانواده‌ها نیز کمک کند.

وی با عنوان این مطلب که بازار کار از حضور نیروهای تحصیل کرده اشباع شده و می‌بایست برای این افراد راهکار شغلی فراهم نمود، تاکید کرد: قطعاً، رفتن به سمت برنامه نویسی، بهترین گزینه برای ایجاد شغل و کسب درآمد افراد بیکار است.

این برنامه‌نویس به مخاطبان بی شمار و در حال افزایش بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: آنچه را ما امروز شاهد آن هستیم، استقبال افراد نوجوان و جوان از بازی‌های رایانه‌ای است. لذا، ما می‌توانیم با آموزش افراد، زمینه تهیه و تولید این نرم افزارها را در خانواده‌ها فراهم کنیم. با این کار، علاوه بر اینکه توانسته‌ایم خانواده‌ها را به لحاظ اقتصادی حمایت کنیم، می‌توانیم به توسعه بازار این نرم افزارها و صادرات آنها نیز فکر کنیم.

وی با اشاره به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی، تاکید کرد: با همکاری این نهادها، می‌توانیم زمینه آموزش خانواده‌های نیازمند را فراهم کرده و آنها را در مسیر ایجاد مشاغل خانگی کمک کنیم.

مدحج گفت: با این کار علاوه بر کاستن از حمایت‌های مقطعی در قالب پرداخت کمک هزینه‌های مالی و بسته‌های معیشتی، توانسته‌ایم به خودکفایی این خانواده‌ها و کاهش هزینه‌های نهادهای حمایتی نیز کمک کنیم.

انتهای پیام/رقیه فتحی