نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی  و فرسوده و ناقص بودن بودن شبکه آب شرب و فاضلاب از مشکلات مهم  بناب
نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی  و فرسوده و ناقص بودن بودن شبکه آب شرب و فاضلاب از مشکلات مهم  بناب
فرماندار بناب گفت: نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی و فرسوده و ناقص بودن بودن شبکه آب شرب و فاضلاب از مشکلات مهم شهر بناب لست.

🔹به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی عصر امروز در جنع نخبگان و وزیر علوم تحقیقات و فناوری ضمن تشریح شمای کلی شهرستان بناب گفت: شهرستان بناب یکی از شهرهای جنوبی استان با جمعیت بیش از ۱۵۰ هزار نفر و دارای ۲۸ روستا می باشد و به عنوان یکی از قطب های صنعتی و علمی استان محسوب می شود.

🔹وی افزود: در حوزه صنعتی شهرستان بناب با دارابودن ۴۵۰ واحد صنعتی و تولیدی بوده و در تولید فولاد حدود ۲۰ درصد از فولاد مورد نیاز کشور در شهرستان بناب تولید و بخش عمده ای از صادرات شهرستان بناب کشمش و سایر محصولات خشکبار می باشد.

🔹فرماندار بناب با اشاره به صادرات بیش از ۲۵۰ هزار تنی شهرستان بناب در سال ۱۴۰۰ گفت: این مقدار صادرات بیش از ۱۸۰ میلیون دلار برای شهرستان با ارزآوری داشته و همین امر باعث شده که گمرک شهرستان بناب رتبه ۳ استان را به دست آورد و البته جای تاسف است که گمرک شهرستان بناب همچنان به صورت دفتر اداره می شود.

🔹‌ مقام عالی دولت در شهرستان بناب در تشریح مشکلات مهم شهرستان بناب گفت: فرسوده بودن شبکه آبی شهری و روستایی شهرستان بناب از مهمترین مشکلات فعلی محسوب می شوند البته جای ذکر است که فاضلاب شهری بناب همچنان ناقص بوده و ۳۵ درصد از مردم شهر بناب فاقد فاضلاب مدرن شهری هستند.

🔹فرماندار بناب از کمبود آب شرب و کشاورزی در شهرستان بناب، وجود آلایندگی های بیش از اندازه به خصوص در نیروگاه حرارتی سهند و همچنین ناقص بودن برخی از پروژه‌ها از جمله استادیوم ۱۵ هزار نفری، بیمارستان ۲۲۰ تخته خوابی و کنارگذر شرقی بناب از مهمترین نیازها و مشکلات فعلی شهرستان بناب هستند.

🔹رضا لعلی با اشاره به مشکلات دانشگاهی و مطالبات دانشجویان شهرستان گفت: در حال حاضر خوابگاه دانشجویی یکی از مهمترین نیازها و مطالبات حوزه دانشگاه ما محسوب می‌شود و از شما به عنوان وزیر علوم انتظار داریم هر چه سریعتر به این مشکل رسیدگی و به اسکان دانشجویان شهرستان بناب کمک کنید

انتهای پیام / زیبائی