واحد های تولیدی نمی‌توانند به بهانه ایجاد اشتغال سلامت مردم و محیط زیست را به خطر بیندازند
واحد های تولیدی نمی‌توانند به بهانه ایجاد اشتغال سلامت مردم و محیط زیست را به خطر بیندازند
فرماندار شهرستان بناب در حاشیه افتتاح غبارگیر مجتمع فولاد ظفر بناب گفت:هیچ واحد تولیدی در منطقه نمی‌تواند به بهانه ایجاد اشتغال برای چند صد نفر جان هزاران نفر و محیط زیست را به خطر بیندازد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سیستم غبارگیر “داددستینگ” در مجتمع فولاد ظفر بناب در حضور مدیرکل محطیت زیست آذربایجان شرقی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: همزمان با هفته دولت چندین پروژه در شهرستان بناب به بهره‌برداری خواهد رسید که از جمله آنها پروژه‌های زیست محیطی در شهرک‌ های صنعتی بناب می‌باشد.

فرماندار بناب در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از توجه ویژه واحدهای تولیدی بناب به بحث آلایندگی و محیط زیست گفت: خوشبختانه اکثر واحدهای تولیدی ما توجه خوبی به بحث محیط زیست داشته و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در این راستا انجام داده‌اند.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که دستگاه غبارگیر مجتمع فولاد ظفر بناب با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا هیچگونه غباری آلوده از این واحد تولیدی وارد جو و هوای شهر نشود تا محیط زیست سالمی داشته باشیم.

هیچ واحد تولیدی در شهرستان بناب و یا منطقه با بهانه ایجاد اشتغال و تولید اجازه ندارند به محیط زیست آسیب وارد کنند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با تاکید بر اینکه هیچ واحد تولیدی در شهرستان بناب و یا منطقه با بهانه ایجاد اشتغال و تولید اجازه ندارند به محیط زیست آسیب وارد کنند، گفت: ایجاد اشتغال و تولید بحث خوب و مهمی است اما مهم‌تر از آن سلامت هزاران نفر از مردم شهرستان بناب و منطقه می‌باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از واحدهای تولیدی در شهرهای همجوار به بهانه ایجاد اشتغال برای چند صد نفر جان هزاران نفر در منطقه را به خطر می‌اندازند و همچنین باعث آلودگی شدید محیط زیست نیز می شوند.

حفظ سلامت مردم و محیط زیست می بایست بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

فرماندار بناب در پایان با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم و محیط زیست می بایست بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد، گفت: واحدهای تولیدی در شهرستان بناب و حتی شهرهای همجوار می‌بایست برای حفاظت از محیط زیست روش‌های نوین استفاده کرده و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند و الا فعالیت آنها مورد قبول نمی‌باشد.

  • نویسنده : امیداسماعیلی