واریز ۲۱ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان
واریز ۲۱ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی از واریز 21 هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان خبر داد.

به گزارش صدای بناب، عیسی اورج زاده، با بیان اینکه هر ماه مبلغی به عنوان عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت می‌شود، گفت: در ۷ ماهه نخست امسال ۲۱ هزار میلیارد ریال از مالیات‌های دریافتی از محل ارزش افزوده استان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده تا در جهت توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی استان هزینه شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی،افزود: از این مبلغ، ۱۵ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری‌های استان، پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سهم دهیاری ها، روستاهای فاقد دهیاری و عشایر استان بوده است.

وی، ادامه داد: از رقم ۱۵ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری‌های استان، سهم شهرداری تبریز هشت هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال بوده که بیش از نیمی از پرداختی‌های شهرداری‌های استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، خاطر نشان کرد: از مجموع ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد سهم سلامت، چهار درصد مالیات و چهار درصد عوارض است که عوارض ارزش افزوده وصولی در هر ماه برای انجام امور عمرانی شهری و روستایی به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و در روستاهای بدون دهیاری به حساب فرمانداری‌ها واریز می شود.

اورج زاده، اطلاع‌رسانی طرح‌ها و پروژه های عمرانی افتتاح شده از محل عوارض پرداختی مودیان مالیاتی توسط شهرداری‌ها و رسانه‌ها را یکی از راه‌های آگاهی‌بخشی در راستای هزینه کرد مالیات عنوان کرد و افزود: پرداخت مالیات مشارکت اجتماعی و از تکالیف حقوق شهروندی است، بنابراین باید در این خصوص فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در راستای هزینه کرد مالیات انجام شود.

وی، خواستار نامگذاری پروژه‌ها و مکان‌های عمومی به نام مالیات شد و گفت: فرهنگ‌سازی مالیاتی و تبیین آثار پرداخت مالیات در جامعه و توسعه زیرساخت‌های مهم شهری و روستایی از جمله پل‌ها، جاده‌ها، مدارس، درمانگاه‌ها و غیره از محل مالیات مردم، افزایش مشارکت اجتماعی مردم در پرداخت مالیات را به دنبال دارد که در این خصوص جلسات هماهنگی و مکاتبات لازم با شهرداری‌های استان انجام شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، به افزایش چشمگیر مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداختی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: عوارض ارزش افزوده واریزی ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ مبلغ هشت هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال بود که در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳۶ درصد رشد نشان می دهد.