وحدت عرصه‌های مقاومت توسط سردار شهید سلیمانی پایه‌گذاری شد/ اتفاقات غزه اسرائیل و حامیانش را رسوا کرد
وحدت عرصه‌های مقاومت توسط سردار شهید سلیمانی پایه‌گذاری شد/ اتفاقات غزه اسرائیل و حامیانش را رسوا کرد
دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق با اشاره به ضرورت مجازات جنایتکاران آمریکایی در عراق تأکید کرد مسئله فلسطین اصلی‌ترین مسئله محور مقاومت بوده است و سردار شهید قاسم سلیمانی وحدت جبهه‌های مقاومت در منطقه را پایه‌گذاری کرد.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق طی سخنانی به تحولات اخیر نبرد با دشمن آمریکایی ـ صهیونیستی و نیز تجاوزات اشغالگران آمریکایی به حاکمیت عراق پرداخته اعلام کرد، وقایع اخیر ثابت می‌کند که حضور نیروهای آمریکایی در عراق حضور استشاری نیست و خون رزمندگان حشد شعبی بیانگر نقض مداوم قوانین عراق توسط دولت آمریکاست.

جنایتکاران آمریکایی در عراق باید مجازات شوند

الخزعلی در جریان یک مصاحبه تلویزیونی به حمله‌ هوایی که چند روز قبل اشغالگران آمریکایی علیه مقر حشد شعبی در منطقه جرف‌النصر انجام داده ۸ رزمنده مقاومت عراق را به شهادت رساندند اشاره کرده گفت، نیروهای آمریکایی که به نیروهای عراقی حمله کردند هیچ‌گونه مصونیتی ندارند و باید مجازات شوند. پارلمان عراق باید یک موضع قاطع در برابر اشغالگری آمریکایی‌ها اتخاذ کند.

وی افزود، آمریکایی‌ها نمی‌خواهند ار عراق خارج شوند و دولت آمریکا همواره با کارت دلار و اقتصاد، عراق را تهدید می‌کند. آمریکایی‌ها به‌بهانه مبارزه با داعش می‌خواهند اشغالگری خود را در عراق تثبیت کنند اما همه می‌دانند این عراق بود که در سال ۲۰۱۷ پیروزی بر داعش را اعلام کرد. دولت‌های متوالی عراق به‌دلیل فشارهای آمریکا در اخراج نیروهای بیگانه تردید دارند.

آمریکا مانع دستیابی عراق به سامانه‌های دفاعی پیشرفته می‌شود

این رهبر مقاومت عراق تأکید کرد، آمریکا در مسیر دستیابی عراق به قدرتی جهت دفاع از آسمان خودش مانع‌تراشی می‌کند. آمریکایی‌ها مانع از انعقاد قرارداد عراق با روسیه و چین برای تقویت سیستم‌های دفاع هوایی می‌شوند. عراق برای مقابله با بقایای تروریست‌ها نیازی به حضور ائتلاف بین‌المللی ندارد. علت حضور این نیروها در عراق حمایت از منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است. آمریکایی‌ها از آسمان عراق تنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و آخرین مورد آن حمله‌ای بود که در جرف النصر انجام دادند.

صهیونیست‌ها در جنگ غزه متحمل خسارات راهبردی زیادی شدند

شیخ الخزعلی در ادامه راجع به تحولات غزه و تجاوزات رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی ابراز  کرد: مردم فلسطین در سایه اشغالگری جنایتکاران صهیونیست، بیشترین ظلم را متحمل می‌شوند و بنابراین تصمیم گرفتند برای آزادی سرزمین خود از شر دشمن اشغالگر، به مبارزه مسلحانه بپردازند. مردم فلسطین عزم و اراده بالایی برای اخراج صهیونیست‌ها از فلسطین دارند.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در جنگ غزه متحمل خسارات راهبردی فراوانی شد و با ارتشی که اصطلاحاً «قوی‌ترین» ارتش است نتوانست حتی یک رهبر یا فرمانده مقاومت فلسطین را حذف کند. اکنون همه جهانیان میزان حقانیت آرمان و خواسته ملت فلسطین در برپایی دولت خود را می‌دانند. توسعه کیفی مقاومت فلسطین ثابت کرده است که مردم فلسطین به بازپس‌گیری سرزمین و حقوق خود نزدیک شده‌اند.

وحدت عرصه‌های مقاومت توسط سردار شهید سلیمانی پایه‌گذاری شد

دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق گفت: آنچه در غزه می‌گذرد، رژیم صهیونیستی را رسوا کرده و تصویر زشت همه کسانی را که از اشغالگران حمایت می‌کنند، آشکار کرده است. رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن در مقابل مقاومت فلسطین متحمل خسارات زیادی شدند. وحدت جبهه‌های محور مقاومت در منطقه توسط سردار شهید «قاسم سلیمانی» برنامه‌ریزی شد.

وی ادامه داد، مسئله فلسطین اولین مسئله در تمام جبهه‌های محور مقاومت بوده و هست. مقاومت عراق همواره مشارکت آشکاری در حمایت از مردم فلسطین دارد. رژیم صهیونیستی از سلاح و پول آمریکایی‌ها برای کشتار مردم فلسطین استفاده می‌کند. آمریکایی‌ها مسئول نسل‌کشی هستند که اشغالگران صهیونیست ضد فلسطینی‌ها به‌راه انداخته‌اند و خون مردم بی‌گناه فلسطین به گردن آمریکاست.

شیخ قیس الخزعلی در ادامه به آتش‌بس موقتی که از دیروز در غزه آغاز شده اشاره و تأکید کرد که اعلام آتش‌بس، پیروزی مقاومت و مردم فلسطین است. ارتش اسرائیل که ادعا می‌کند قوی‌ترین ارتش است نتوانست شبکه تونلی حماس را شناسایی و نابود کند. اراده مردم فلسطین همواره بر صهیونیست‌های وحشی پیروز می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم