پیشرفت ۸۵ درصدی طرح‌های آبرسانی به روستاهای آذربایجان‌شرقی
پیشرفت ۸۵ درصدی طرح‌های آبرسانی به روستاهای آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اولویت محرومیت‌زدایی در دولت مردمی گفت: در این راستا طرح های آبرسانی به روستاهای استان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری آناج، عابدین خرم در نشست قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سپاه عاشورا با اشاره به عزم مدیریت ارشد استان برای حل مشکل آب شرب روستایی افزود: در قالب محرومیت زدایی ۳۸۲ روستای استان در حال آبرسانی است که عملیات اجرایی به ۱۸۷ روستا پایان یافته است.خرم بیان کرد: در منطقه آبش احمد به عنوان یک منطقه‌ییلاقی، آب با طی یک ارتفاع قابل توجهی به روستا‌ها می‌رسد و آبرسانی به روستا‌های آن در حال اتمام است.

وی یادآوری کرد: در سفر رئیس جمهور به استان نیز بر اساس تأکید وی، یک بسته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه این شهرستان تهیه کردیم که در بخش‌های مختلف در حال انجام است.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با همکاری شرکت آب و فاضلاب و بسیج سازندگی استان، کار یک دهه را در یک سال انجام داده و در بعضی جا‌ها ۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای رساندن آب به روستاییان انجام شده است.

خدمات قرارگاه در حوزه محرومیت زدایی

وی با قدردانی از خدمات قرارگاه در حوزه محرومیت زدایی افزود: استان در شروع به کار دولت مردمی در بخش جاده و آبرسانی روستایی، وضعیت ناخوشایندی داشت.

وی اضافه کرد: در آغاز فعالیت دولت سیزدهم، مناطق روستایی خداآفرین، هوراند و کلیبر و ورزقان و منطقه چاراویماق و جنوب استان در محدوده مراغه و ملکان از نظر آب و جاده وضعیت خوبی نداشتند، به گونه‌ای که حدود ۵۰ روستا جاده نداشتند و از راه مالرو برای تردد استفاده می‌کردند.

خرم یادآوری کرد: منطقه خاروانا نیز از لحاظ آبرسانی و جاده‌ای و برق‌رسانی وضعیت خوبی نداشت که مشکلات با آمایش سرزمینی شناسایی و احصا شد.

در ۲ سال گذشته بیش از ۵۰۰ روستای استان که از نظر آبرسانی وضعیت نابسامانی داشتند شناسایی شد

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته بیش از ۵۰۰ روستای استان که از نظر آبرسانی وضعیت نابسامانی داشتند، شناسایی شد؛ خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از پیرامون این روستا‌ها، سد هم بود، اما در دولت‌های قبلی برای پایدارسازی آب شرب آن‌ها اقدامی نشده بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با اقداماتی که در دولت مردمی انجام شد، حدود ۱۶ هزار هکتار از اراضی پایاب سد‌هایی که ر‌ها شده بودند، با بهره وری بالا زیرکشت رفته است.

  • منبع خبر : خبرگزاری آناج