پیگیر افزایش مهدکودک‌ها در محیط‌های اداری و آموزشی هستیم
پیگیر افزایش مهدکودک‌ها در محیط‌های اداری و آموزشی هستیم
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: پیگیر افزایش مهدکودک‌ها در محیط‌های اداری و آموزشی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی عصر دوشنبه در سومین نشست مشاورین امور زنان و خانواده فرمانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و بخشداری‌های استان تهران که با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و دیگر مسئولان برگزار شد با اشاره به عدم اجرای قانون در مورد مشاورین بانوان اظهار داشت: مشکلات گاه ناشی از عدم باور مدیر، عدم جدی گرفتن قانون و عدم امکانات است که در مورد مشاورین بیشتر به نگاه مدیران برمی‌گردد.

وی افزود: از نظر قانون مشکلی نداریم و ساختار وجود دارد و باید ساختار قبلی همراه با ارتقای پست احیا شود؛ بنابراین پیگیر هستیم البته نوع عملکرد مشاورین بانوان در اقناع مسئولان مؤثر است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور عنوان کرد: پیگیر افزایش مهدکودک‌ها در محیط‌های اداری و آموزشی هستیم تا از بودجه یک درصدی که مصوب شده تأمین شود.

خزعلی سپس گفت: در مورد دختران متکدی، شهردار تهران مسئول آسیب‌های اجتماعی است و اقدامات پیگیری می‌شود، در مورد اتباع نیز لایحه هویت در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: آموزش خانواده‌ها در قالب برنامه‌ای با عنوان زندگی و بالندگی با همکاری آستان قدس رضوی با محوریت سبک زندگی و زیست عفیفانه برای مربیان دنبال می‌شود.

ایجاد محیط سالم و بانشاط برای بانوان

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در مورد ایجاد محیط سالم و بانشاط برای بانوان ادامه داد: ایجاد فرهنگسراها و محیط‌های فرهنگی و آموزشی برای تفریح سالم بانوان در سفرهای استانی از دغدغه‌های اولیه است که با کمک شهرداری‌ها پیگیری می‌شود.

خزعلی اظهار داشت: موضوع انعطاف اشتغال بانوان در ستاد ملی زن و خانواده مصوب شده و پیگیری می‌شود تا در سال آینده تغییراتی در قانون کار در مورد تفاوت اشتغال زنان ایجاد شود و تعارض‌های شغلی را جبران و نقش فرزند آوری و خانواده توسط زنان را حفظ کند.

وی تاکید کرد: الزام حضور مشاورین بانوان در شوراهای تصمیم‌گیری ضروری است، همچنین علاوه بر عدالت جنسیتی، عدالت فراگیر را دنبال می‌کنیم.

توانمندی بانوان در مشاغل مدیریتی هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه توانمندی بانوان در مشاغل مدیریتی هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است، گفت: طرح زنان برای زنان اجرایی می‌شود تا زنانی که به دنبال کار خیر هستند در بخش‌های علمی، فرهنگی و غیره برای خانواده زندانی‌ها به عنوان همیار باشند که از این بانوان استقبال می‌کنیم.

خزعلی در مورد طرح رویداد و فرا رویداد خانواده خاطرنشان کرد: ۹ کارگروه تشکیل شده است و اگر طرح و برنامه دارید یا آمادگی برای اجرا طرح‌ها را دارید به لحاظ محتوا، مربی و غیره کمک می‌کنیم و طی یک سال این طرح اجرایی می‌شود تا به لحاظ فرهنگی اثرگذاری داشته باشد.

وی با اشاره به خدمات مختلف دولت سیزدهم برای بانوان افزود: دولت سیزدهم در این فرصت، ۱۲ طرح را برای خانواده دنبال کرده که اختصاص اعتبارات، تاکید بر انتصابات زنان، بیمه اجتماعی زنان روستایی دارای سه فرزند سرپرست خانوار، تسهیلات زوجین دهه شصتی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار، تسهیلات فرزندآوری، مسکن خانواده‌های پر جمعیت، حرکت‌های بین الملل جدید و بیمه ناباروری از جمله این اقدامات می‌باشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر