چاههای غیرمجاز در بناب بیداد می کند! / لزوم مقابله جدی با سد معبر در بناب
چاههای غیرمجاز در بناب بیداد می کند! / لزوم مقابله جدی با سد معبر در بناب
دادستان شهرستان بناب از مسئولین شهرستان خواست تا با جدیت در مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام نمایند.

به گزارش صدای بناب، هادی شهابی صبح امروز  در جلسه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان بناب با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی بناب در حال تبدیل شدن به اراضی ویلایی هستند، اظهار تاسف کرد: در صورت ادامه این روند باید شاهد تعداد انگشت شمار زمین کشاورزی در این شهرستان باشیم!

وی افزود: حصارکشی برای اراضی کشاورزی آغازی بر اقدامات غیرقانونی دیگر در داخل آن چهاردیواری است اقداماتی که زندگی همه ساکنین را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

دادستان بناب در ادامه با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد ساخت‌وساز غیرقانونی اتمام یافته و بعدا جریمه ماده ۱۰۰ اخذ شود، تصریح کرد: باید در همان ابتدای کار جلوی ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز گرفته شود.

وی افزود: صدور جریمه در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ به ناچار اتفاق می افتد چون چاره ای برای این کار نیست ولی اخذ این جریمه ها مرحمی برای مشکلات بناب نخواهد بود.

دادستان شهرستان بناب همچنین با اشاره به وظایف دستگاههای مختلف در جلوگیری از ساخت‌سازهای غیرمجاز، هشدار داد: در صورت سهل‌انگاری مسئولین مربوطه در مواجهه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز اگر این تخلفات منجر به هر اتفاقی شود با مسئول مربوطه به شدت برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغات، جهاد کشاورزی ملزم به حفظ کاربری اراضی کشاورزی است و در صورت هرگونه تغییر کاربری در این اراضی این نهاد باید برخورد کند، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در صورت اینکه نتواند جلوی این امر را بگیرد باید به دادستانی اطلاع داده و با حکم دادستانی و با حضور مامورین انتظامی حکم اجرا گردد.

وی افزود: اهمیت این قضیه تا حدی است که دستور سرگشاده برای این امر صادر کرده ایم و باید مسولین هم اهتمام لازم را داشته باشند.

شهابی همچنین با اظهار تاسف از اینکه چاههای غیرمجاز در بناب بیداد می کنند، گفت: وجود ۷ هزار چاه غیرمجاز در این شهرستان فاجعه است و باید مسولین امور آب با جدیت بیشتر به شناسایی و تخریب این چاهها اقدام کنند.اینکه از این تعداد چاه غیرمجاز تنها برای چند ده چاه درخواست حکم‌ تخریب شود، قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: آینده سکونت و زندگی در این منطقه به حفظ منابع آبی به ویژه منابع آب زیرزمینی بستگی دارد.

دادستان بناب در انتها با اشاره به اینکه سد معبر چهره شهر را کریه میکند،اظهار داشت: به موجب ماده ۹۵ و ۵۵ قانون شهرداری ها شهرداری باید برای حل این معضل اقدام کند و هر نوع سد معبر را در سطح شهر از بین ببرد.

  • نویسنده : داود زیبائی