چرخش رویکرد درآمدی دولت‌ از نفت به مالیات / لزوم آموزش قوانین جدید مالیاتی برای اصناف
چرخش رویکرد درآمدی دولت‌ از نفت به مالیات / لزوم آموزش قوانین جدید مالیاتی برای اصناف
نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی از چرخش رویکرد درآمدی دولت از نفت به‌ مالیات‌ در سال‌های اخیر خبر‌ داده و بر لزوم آموزش قوانین جدید مالیاتی برای مودیان تاکید کرد.

 به گزارش صدای بناب، حجت الاسلام رضا باقری بنابی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات امور مالیاتی مودیان شهرستان بناب که با حضور اورج زاده مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی برگزار می گردید، با اشاره به اینکه کشور را درآمدهای حاصل از نفت و مالیات اداره می کند، اظهار داشت: متاسفانه مدیریت اقتصادی کشور متکی به نفت است ولی در حال حاضر در حال چرخش به مدیریت با رویکرد مالیاتی هستیم.

 وی با اشاره به اینکه تحریم ها باعث شده است این چرخش در رویکرد دولت اتفاق بیافتد، خاطرنشان کرد: در مجلس در تلاش هستیم این چرخش به آرامی اتفاق بیافتد.

 نماینده بناب در ادامه با تاکید بر اینکه لازم است مودیان مالیاتی اطلاعات خود را در خصوص قوانین جدید مالیاتی بالا برده و آموزش های لازم را ببینند، تصریح کرد: اگر آموزش های لازم برای سیستم های جدید مالیاتی انجام شود، بسیاری از مشکلات مودیان حل خواهند شد.

 وی همچنین تاکید کرد: مدیران اجرایی نیز باید قوانینی که در این خصوص تصویب می شوند را هر چه زودتر به اطلاع مودیان برسانند.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با انتقاد از اخذ چندین مرحله ای مالیات بر ارزش افزوده از کالاها، اظهار داشت: اینکه به علت وجود خلاء قانونی از کالای تولید شده تا زمانی که به دست مصرف کننده می رسد چندین مرتبه مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود، پذیرفتنی نیست و باید هر چه زودتر سازوکاری برای آن تعیین شود.

 باقری بنابی در انتها از مسئولین مالیاتی خواست با مودیانی که به خاطر وجود تورم در اقتصاد کشور سرمایه های آنها از بین رفته است، با انعطاف برخورد کنند.

  • نویسنده : داود زیبائی