کارخانه آرد اطهر آماده خرید گندم تضمینی/ خرید هر کیلو گندم با قیمت پایه هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه مشوق حمل و نقل
کارخانه آرد اطهر آماده خرید گندم تضمینی/ خرید هر کیلو گندم با قیمت پایه هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه مشوق حمل و نقل
مدیر کارخانه آرد اطهر از شروع خرید گندم تضمینی از تاریخ ۱۲ تیر ماه به صورت رسمی و طبق قیمت مصوب هر کیلو گندم تضمینی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد.

ایوب فشنگچی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، از شروع خرید گندم تضمینی در بناب  خبر داد و گفت: خرید گندم تضمینی از تاریخ ۱۲ تیر ماه به صورت رسمی شروع شده و طبق قیمت مصوب هر کیلو گندم تضمینی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده که البته قیمت مذکور، با افزایش کیفیت، بیشتر خواهد شد.

وی افزود: برای کاهش و جبران هزینه های انتقال و حمل و نقل گندم از مزرعه به کارخانه، امسال تصمیم گرفته ایم به ازای هر کیلو ۱۰۰ تومان به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت کنیم، برای مثال برای کامیون ۱۰ تنی یک میلیون تومان به عنوان هزینه حمل و نقل به کشاورز پرداخت می شود.

فشنگچی با اشاره به حضور نماینده جهاد کشاورزی در کارخانه گفت: حین خرید گندم در کارخانه، نماینده رسمی از طرف جهاد کشاورزی شهرستان در محل مستقر است که بر همه امورات خرید نظارت می کند.

وی افزود: ما این تضمین را به کشاورزان می دهیم که بعد از خرید گندم توسط کارخانه آرد اطهر تا غروب همان روز و کمتر از ۲۴ ساعت، تمامی امور اداری آن به اتمام رسیده و لیست های آماده پرداختی آنان به بانک مربوطه تحویل داده خواهد شد.

مدیر کارخانه آرد اطهر پرداخت فوری فروش گندم توسط دولت به کشاورزان را ضروری عنوان کرد و گفت: اگر دولت پرداختی های کشاورزان را سرعت ببخشد قطعاً این قشر ترغیب و تشویق می شوند که گندم مزرعه خود را تحویل انبار های ما بدهند.

وی خاطر نشان کرد: در غیر این صورت کشاورزان به دلیل تاخیر پرداختی ها، گندم خود را در بازار آزاد و به قیمت کمتر که هم به ضرر کشاورز، همچنین به ضرر ما و دولت است، به فروش خواهند رساند و به دنبال آن بازار دلالی داغ خواهد شد.

فشنگچی با اشاره به اتفاقات اواخر سال ۱۴۰۰ درد و دلی با رسانه مردمی صدای بناب کرد و گفت: تقریباً اواخر سال ۱۴۰۰ و اوایل ۱۴۰۱ بود که از مسئولین عزیز خواهش نمودیم تا برای کارخانه آرد اطهر کد بازگشایی و استفاده از سیلو را بدهند تا بتوانیم گندم هایی که در انبار های بخش خصوصی بود را تحویل بگیریم.

وی افزود: در حالی که ما این انتظار را از اداره غله و جهاد کشاورزی شهرستان داشتیم که بتوانیم این گندم را خریداری کرده و بعد از جداسازی در اولویت مصرف قرار بدهیم تا این میزان از گندم تلف نشود‌ و سود آن عاید هر دو قشر شود، زیرا که روش های نگهداری در انبار های بخش خصوصی اصولی نیستند و بعد از مدت زمانی گندم ذخیره شده فاسد شده و به اجبار باید به خورد دام و طیور برود ولی به هر دلیل این امکان برای ما محقق نشد.

مدیر آرد اطهر از میزان ظرفیت ۶۰ هزار تنی ذخیره گندم این کارخانه خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم اگر بتوانیم ۲۰ هزار تن گندم ذخیره کنیم هیچ مشکلی در مورد تامین گندم تا سال زراعی آینده برای منطقه وجود نخواهد داشت.

فشنگچی خرید و فروش جزیره ای گندم را یکی از قوانین دست و پاگیر دانست و افزود: برخی از قوانین من درآوردی منطقه‌ای وجود دارند که اجازه خرید و فروش گندم را در خارج از شهر و منطقه خود نمی دهند که این مسئله به معضل بزرگی برای ما تبدیل شده است و ما نمی توانیم از سایر استان ها به راحتی گندم خریداری کنیم.

مدیر کارخانه آرد اطهر در پایان از کشاورزان خواست که تمامی تلاش خود را انجام دهند تا حداکثر میزان گندم را تحویل دهند تا اینگونه بتوانیم میزان واردات گندم را کاهش داده و از وابستگی غذایی به سایر دولت ها رها شویم و به خودکفایی برسیم.

 انتهای پیام/ ندا خانی