کاوه سودا به بهانه ایجاد اشتغال برای چند صد نفر جان هزاران نفر را به خطر انداخته/ دولت فعلی اجازه ندهد مرگ دریاچه اورمیه را به پای آن بنویسند/ضرورت تسهیل امکان صادرات برای کشاورزان
کاوه سودا به بهانه ایجاد اشتغال برای چند صد نفر جان هزاران نفر را به خطر انداخته/ دولت فعلی اجازه ندهد مرگ دریاچه اورمیه را به پای آن بنویسند/ضرورت تسهیل امکان صادرات برای کشاورزان
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار مخرب کارخانه شیشه سازی کاوه سودا گفت: دولت نباید اجازه بدهد این کارخانه به بهانه ایجاد اشتغال برای چند صد نفر جان هزاران نفر را در منطقه به خطر بیندازد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، محمد باقری بنابی صبح امروز در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های حمله تروریستی در شاهچراغ شیراز اظهار داشت: از تمامی نهادهای نظارتی انتظار داریم به این موضوع رسیدگی کرده و با عاملان این حمله تروریستی برخورد جدی داشته باشند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت اسفناک دریاچه ارومیه و مرگ آن اظهار داشت: از دولت جناب آقای رئیسی انتظار داریم با اقدامات جدی‌تر مانع مرگ ۱۰۰ درصدی این دریاچه شوند تا در آینده شاهد این نباشیم مرگ این دریاچه را به پای این دولت بنویسند.

وی افزود: از دولت انتظار داریم مانع افزایش سدسازی‌ها در اطراف حوزه دریاچه ارومیه شده و با پرداخت به موقع حقابه دریاچه ارومیه و اصلاح کشت در کشاورزی در این منطقه در احیای این دریاچه اقدامات فوری را انجام دهد.

شیخ رضا باقری بنابی در ادامه با اشاره به گسترش بی‌رویه کارخانه شیشه‌سازی کاوه سودای مراغه و اثرات مضر آن در منطقه گفت: عده بسیاری از شهروندان بنابی از شخص بنده سوال می‌کنند که این کارخانه به کجا وابسته است که با وجود چنین آثار تخریب کننده همچنان شاهد گسترش آن هستیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: کارخانه کاوه سودا با بهانه اشتغال برای چند صد نفر نه تنها بیش از دو برابر از سهم آب شهرستان بناب از سد علویان را برداشت می‌کند بلکه باعث آلودگی و افزایش سختی آب شرب شهرستان بناب شده است.

وی افزود: از مهمترین آثار مخرب کارخانه کاوه سودا آلودگی آب‌های زیرزمینی در منطقه و به خصوص در شهرستان بناب است لذا دولت نباید اجازه بدهد برای ایجاد اشتغال برای چند صد نفر جان بیش از ۲۰۰ هزار نفر در شهرستان بناب و منطقه به خطر بیفتد.

باقری بنابی خاطرنشان کرد: از دولت انتظار داریم از مرگ دریاچه ارومیه درس عبرت گرفته و اجازه ندهد گسترش بی رویه کارخانه کاوه سودا باعث خشک شدن آب اراضی منطقه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب در دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه مورد ظلم قرار گرفته و با کسر بیش از ۴۵ درصد از حقوق دانشجویان و نبود امکانات و پارتی بازی‌ها در این دانشگاه شاهد هستیم که وضعیت برخی از زندان‌های کشور از این دانشگاه بهتر است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فشار مالیات بر روی اصناف و کسبه گفت: انتظار داریم دولت طوری در خصوص مالیات با اصناف و کسبه برخورد کند که شاهد ورشکستگی اصناف و کسبه و تعطیلی آنها نباشیم.

محمد باقری بنابی با اشاره به فرا رسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی در سراسر کشور و به تبع آن در شهرستان بناب گفت: متاسفانه محصولات کشاورزی بر روی دست کشاورزان باقی مانده و فضا را برای ورود دلالان باز کرده است لذا از دولت انتظار داریم مسیر صادرات را برای کشاورزان باز کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از خواسته های مردم را رسیدگی به موضوع نیروهای شرکتی عنوان کرد و گفت: هزاران نفر در سراسر کشور و شهرستان بناب با مشکل قرارداد کاری به خصوص به صورت شرکتی مواجه هستند و امنیت شغلی ندارند.

وی افزود: در کنار این می‌بایست به همسان سازی حقوق بازنشستگان توجه شود و اجازه ندهیم افرادی که تمام عمر خود را صرف خدمت به این کشور کرده‌اند با مشکلات معیشتی مواجه شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مطالبات عشایر از دولت گفت: این قشر زحمتکش که همیشه پای این نظام بوده‌اند با مشکلات متعددی از قبیل زیرساخت‌ها و تامین نهاده‌های دامی مواجه هستند.

 

 

  • نویسنده : داود زیبائی