کشتی آزاد قهرمانی جهان| ۲ سهمیه المپیک ایران قطعی شد
کشتی آزاد قهرمانی جهان| ۲ سهمیه المپیک ایران قطعی شد
اتفاقِ مهم روز اول مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، کسب دو سهمیه المپیک از سوی کشتی‌گیران ایرانی در دو وزن ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم بود.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از صبح روز گذشته (شنبه – ۲۵ شهریور) در سالن اشتارک آره‌نای بلگراد آغاز شد که رضا اطری در ۶۱ کیلو، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ کیلو، حسن یزدانی در ۸۶ کیلو و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم مقابل حریفان روی تشک رفتند.

تنها باخت چهار وزن اول ایران، برای رضا اطری بود که در همان مبارزه اولش مغلوب کودای اوگاوای ژاپنی شد و با توجه به شکست اوگاوا مقابل ویتو آروجای آمریکایی، اطری از دور رقابت‌ها حذف شد، اما امیرمحمد یزدانی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع بدون باخت به کار خود در روز اول خاتمه دادند.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، یزدانی با شکست چهار حریف از لهستان، آذربایجان، قرقیزستان و بلغارستان، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم با پیروزی مقابل چهار کشتی‌گیر از استرالیا، مغولستان، سن مارینو و ازبکستان و زارع در ۱۲۵ کیلوگرم هم با غلبه بر نمایندگان بلاروس، پورتوریکو، مجارستان و ترکیه به فینال رقابت‌ها رسیدند تا مجموعاً تیم ایران با ۱۲ برد و تنها یک باخت روز اول را تمام کند.

اتفاقِ خوب مسابقات چهار وزن اول هم کسب هر دو سهمیه المپیک بود. حسن یزدانی و امیرحسین زارع با فینالیست شدن در این رقابت‌ها در دو وزن المپیکی روز اول، سهمیه پاریس را گرفتند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم