کشف ۹ میلیارد تومان سیسمونی ایتالیایی قاچاق در جنوب تهران
کشف ۹ میلیارد تومان سیسمونی ایتالیایی قاچاق در جنوب تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۵۰۰ کارتن کالاهای سیسمونی تولید کشور ایتالیا خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۹۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری تسنیم سرهنگ مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگاظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، مامورین این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده کهریزک شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در آدرس  کهریزک، خیابان انبار مخابرات، کوچه طاهر تخلیه و دپو شده که این کالای خارجی توسط خودورهای شوتی به این مکان منتقل و سپس به وسیله وانت به بازار ارسال می‌شدند.

سرهنگ افشاری گفت: مامورین این پلیس، محل موصوف را  بازرسی کردند و مشخص شد محل یک باب انبار کالا بوده که در سامانه انبارها نیز ثبت نشده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع فلاکس، لیوان ماگ و پک تبدیل شارژ تلفن همراه در محل دپو و سند گمرکی مربوطه به تاریخ دی ماه ۱۴۰۰ ارائه در صورتیکه تاریخ تولید کالاهای موجود سال ۲۰۲۳ بوده که همخوانی نداشته و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

این مقام انتظامی گفت: کالاها شامل ۵۶۴ کارتن لوازم سیسمونی کودک تولید کشور ایتالیا بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۹۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، متذکر شد: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می‌شود لذا از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه قاچاق یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم