کشورهای اسلامی و آسیایی نباید به یک رژیم غاصب اجازه نسل کشی و جنایت جنگی دهند
کشورهای اسلامی و آسیایی نباید به یک رژیم غاصب اجازه نسل کشی و جنایت جنگی دهند
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در یکصد و چهل و هفتمین نشست مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی، گفت: کشورهای اسلامی و آسیایی نباید اجازه دهند که یک رژیم غاصب و جعلی بتواند نسل کشی کند و جنایت جنگی مرتکب شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت؛ هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که برای حضور در یکصدو چهل و هفتمین نشست مجمع اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) به کشور آنگولا سفر کرده است روز دوشنبه اول آبان ماه در نشست جانبی مجمع مجالس آسیایی (APA) در لواندا (پایتخت کشور آنگولا ) حضور یافت.

رئیس هیات پارلمانی ایران در این نشست ضمن تاکید بر استقلال و حفظ منافع کشورهای آسیایی در برابر زیاده خواهان، گفت: کشورها نباید اجازه دهند بیگانگان با تاخت و تاز منابع آنها را به یغما ببرند و در امور داخلی کشورهایشان دخالت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در ادامه افزود: بیگانگان در خاک کشورهای مستقل به دنبال ایجاد آشوب و هرج و مرج هستند و بااستفاده از بازوهای تروریستی ای که خود پرورش داده اند در پی عدم ثبات و تغییر در مناطق آسیایی هستند.

وی درخصوص تحولات اخیر در منطقه، گفت: کشورهای اسلامی و آسیایی نباید اجازه دهند که یک رژیم غاصب و جعلی بتواند نسل کشی کند و جنایت جنگی مرتکب شود.

رییس هیئت پارلمانی کشورمان ضمن اشاره به سرزمین‌های غصب شده توسط رژیم صهیونیستی، آن رژیم را نطفه حرام خواند.

نایب سرئیس مجلس با اشاره به حمایت‌های آمریکا و برخی از کشورهای غربی در حمایت از جنایات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در پایان گفت: پیشنهاد می‌ شود کشورهای آسیایی، اسلامی و عدم متعهدها و آنهایی که وجدان بیداری دارند از طرح قطعنامه حمایت از مردم فلسطین و غزه در برابر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی پشتیبانی و استقبال کنند.

حضور هیات پارلمانی ایران در نشست جانبی APA در لواندا

لزوم توجه به ظرفیت دیپلماسی پارلمانی به عنوان دیپلماسی مکمل در پیشبرد منافع ملت‌ها

در ادامه سخنرانی ها، غلامرضا نوری قزلجه عضو مجمع پارلمانی آسیایی که در این سفر حضور دارد، گفت: آنچه توجه جامعه جهانی بازیگران فرامنطقه‌ای را به آسیا جلب نموده، ظرفیت‌های فراوان و تاثیرات ناشی از آن در سطح جهان است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ضمن اشاره به ظرفیت دیپلماسی پارلمانی به عنوان دیپلماسی مکمل در پیشبرد منافع ملت‌ها در این قاره کهن گفت: سوابق تاریخی از حضور کشورهای استعمارگر در آسیا سبب شده است که کشورهای این منطقه نسبت به بازیگران بین المللی به دیده شک بنگرند.

نوری قزلجه نیز در مورد جنایات ظالمانه رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: تهاجم مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنایات جنگی و ضد بشری این رژیم متجاوز علیه مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین فریاد عدالت خواهی و انسانیت را برای رفع ظلم و ستم و اجرای عدالت در جهان طنین انداز کرده است.

عضو مجمع APA ایران در پایان سخنان خود ضایعه جان باختن جمعی از مردم افغانستان در حادثه زلزله چند روز گذشته به ملت افغانستان تسلیت گفت.

شایان ذکر است در این سفر مجتبی رضاخواه، عباس گلرو، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، مصطفی طاهری، غلامرضا نوری قزلجه ،الهام آزاد  و سمیه رفیعی نایب رئیس مجلس را همراهی می کنند./