گشایش‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آشکار است
گشایش‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آشکار است
فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اهتمام و جدیت ویژه دولت مردمی و انقلابی در بهبود شرایط اقتصادی کشور، گفت: گشایش‌های اقتصادی در دولت سیزدهم در عرصه ها و صحنه های مختلف به طور کامل آشکار است.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار اصغر عباسقلی زاده روز یکشنبه در نشست خبری افزایش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای مختلف را از نقاط قوت دولت آیت الله دکتر رییسی خواند و افزود: قبل از روی کار آمدن این دولت مردمی روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با اغلب کشورها قطع شده بود و یا در سطح بسیار نازلی قرار داشت.

وی با انتقاد از رویه های نادرست دولت قبلی در حوزه سیاست خارجی، اظهار کرد: در آن دوران امید دولت به مسایل حاشیه ای همچون برجام و سند ۲۰۳۰ بسته شده بود که در پایان کار نیز برای همه مردم و کارشناسان مشخص شد که دل بستن به بیگانگان دردی از دوای کشور را حل نکرده و نخواهد کرد.

عباسقلی زاده یکی از دلایل اصلی و مهم مشکلات اقتصادی و معیشتی کنونی کشور را مربوط به روش های اشتباه دولت های قبلی بیان و اضافه کرد: بدهی های کلان و هنگفتی که دولت قبلی برای دولت کنونی به بار آورده است از جمله این مشکلات است که حل و فصل آن زمان بر خواهد بود.

وی با اشاره به انواع اقدامات دولت سیزدهم در راستای بهود شرایط اقتصادی کشور، یادآور شد: توسعه روابط با کشورهای همسایه و سایر کشورها در قاره های مختلف از جمله این اقدامات موثر است که حضور در سازمان شانگهای و بهره مندی از مزیت های مهم اقتصادی، تجاری و بازرگانی کشورهای عضو این سازمان را می توان در این راستا مورد ارزیابی و تحلیل قرار داد.

عباسقلی زاده تلاش های گسترده برای فروش نفت و حضور در بازارهای جهانی را از دیگر فعالیت های چشم گیر دولت مردمی بیان کرد و ادامه داد: مذاکرات و رایزی های مثبت با کشورهای روسیه و چین در این زمینه بسیار ثمربخش و مهم بوده است که بر اثر آن امروز شاهد فروش مطلوب نفت کشور هستیم، در حالیکه تا پیش از این حتی در صورت فروش نیز درآمدهای آن به کشور باز نمی گشت.

وی ابراز امیدواری کرد با تداوم و تقویت روند کنونی مدیریت اجرایی کشور، شرایط اقتصادی و معیشتی روز به روز بهتر شده و مشکلات کنونی که زاییده دولت های قبلی است، برطرف شود.

عباسقلی زاده با تایید اینکه مشکلات در بدنه دولت نیز وجود دارد، گفت: این مشکلات که در سطح کارشناسان و مدیران قابل رویت است باید جای خود را به هموارسازی مسیرهای توسعه کشور و مانع زدایی از حوزه های تولید و صنعت بدهد تا بتوان با کمک آحاد مردم و به خصوص رسانه ها، زمینه های رشد و پیشرفت کشور را فراهم ساخت.

* رسانه ها مطالبه گری کنند

وی با تاکید بر نقش مطالبه گری رسانه ها در بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور، افزود: برپایی میزهای خدمت بهترین فرصت برای اصحاب رسانه است که با موشکافی خاص خود مسایل، مشکلات و مسیرهای نادرست مدیریتی را شناسایی کرده و نسبت به اصلاح روش و شیوه های نادرست وارد میدان شوند، چون در غیر این صورت و بدون کمک رسانه ها توسعه همه جانبه کشور محقق شدنی نیست.

عباسقلی زاده از خبرنگاران به عنوان رزمندگان عرصه های فرهنگی و دفاع از امنیت، آرامش و آسایش ملت و نیز نقطه امیدآفرینی و مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران اسلامی یاد و اظهار کرد: اهالی رسانه سردمدار و پیش قراولان صحنه های رسانه ای هستند که باید در این راه با آگاهی و دشمن شناسی وارد شده و در راستای ایفای نقش تاثیرگذار خود در جامعه گام های استوار بردارند.

وی تنویر افکار عمومی، اطلاع رسانی دقیق و درست از وقایع، ارائه دستاوردهای مهم نظام در حوزه های گوناگون، نقدهای موثر و واقع بینانه و ایجاد امید و نشاط در جامعه را از رویکردهای مهم رسانه ها و خبرنگاران برشمرد که باید در این مقوله ها اخبار و گزارش های جامع و مفید انتشار دهند.

عباسقلی زاده با بیان اینکه هم اکنون کشور با هجمه های سنگین رسانه ای دشمنان مواجه است، اتخاذ مواضع صریح را از انتظارات خود از رسانه های گروهی عنوان و اضافه کرد: باید توجه داشت که امروز محور تمام مخالفت ها علیه ایران مساله اسلام است و این موضوعی نیست که درباره آن وارد معامله شد.

وی اعمال انواع تحریم های ظالمانه و بی سابقه علیه جمهوری اسلامی را نشانه ای آشکار از کینه توزی های دشمنان علیه ملت ایران خواند و با اشاره به اینکه انواع مشکلات کنونی کشور در حوزه های معیشتی، انرژی و مسایل محیط زیستی ناشی از همین تحریم ها است، گفت: نگاه به بیرون عامل اصلی شرایط کنونی است که رسالت اصلی رسانه در این وضعیت امیدآفرینی و زمینه سازی برای خدمت بیشتر مسئولان و مدیران در رده های مختلف است.

عباسقلی زاده با قدرانی از دشمن شناسی و آگاهی خاص رسانه ها و اهالی خبرنگاران آذربایجان شرقی، یادآور شد: در جریان اغتشاشات اخیر و توطئه های دشمنان برای تهییج افکار عمومی و اعلام فراخوان های مختلف برای ایجاد بلوا و آشوب، آحاد مردم و به خصوص رسانه های منطقه نشان دادند که همچنان در دفاع از آرمان های انقلاب و شهدا مصر هستند.

فرمانده سپاه عاشورا: گشایش‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آشکار است
سردار اصغر عباسقلی زاده

* دریاچه اورمیه امنیتی نیست

فرمانده سپاه عاشورا یکی از مسایل مهم و مطالبات به حق مردم آذربایجان را مربوط به وضعیت نگران کننده دریاچه ارومیه دانست و با تاکید بر اینکه این موضوع به هیچ عنوان امنیتی نیست، گفت: موضوع خشک شدن این دریاچه اجتماعی و زیست محیطی و مدیریتی است که باید با تصمیمات درست و علمی نسبت به احیای آن اقدام شود.

عباسقلی زاده دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه را دارای سابقه تاریخی ۱۵ ساله دانست و افزود: کمبود بارندگی ها، ایجاد سد، شرایط اقلیمی و معطل ماندن طرح های مربوط به احیا از عوامل موثر در این زمینه است که باید توسط رسانه ها تحلیل و پیگیری های دقیق شود.

وی با اشاره به حضور قرارگاه خاتم در اجرای پروژه های مربوط به انتقال آب ارس به بستر دریاچه، یادآور شد: البته نباید از نظر دور داشت که برخی اقدامات منفی و خائنانه در گذشته های تاریخی نیز در این زمینه موثر بوده است از جمله اقدام رضاخان در واگذاری ارتفاعات آرارات به ترکیه که منشاء و سرچشمه اصلی آب های ورودی به دریاچه است .

عباسقلی زاده با بیان اینکه رژیم منحوس پهلوی بدون حساب و کتاب و بی توجه به آینده کشور بخشی از خاک مان را واگذار کرده است، گفت: در این میان بدعملی و بی عملی دولت های قبلی نیز در خشک شدن دریاچه ارومیه نقش داشته است.

وی با اشاره به ورود سپاه عاشورا با بهره گیری از متخصصان امر برای احیای دریاچه ارومیه، بهترین و کارشناسی ترین مسیر را انتقال آب از دریای خزر به بستر دریاچه اعلام و اظهار کرد: هر چند این طرح که مطالعات آن به اتمام رسیده است بسیار سخت، پیچیده و هزینه بر است اما مطمئن ترین و علمی ترین روش در این زمینه است.

سپاه حق ورود به انتخابات را ندارد

فرمانده سپاه عاشورا به موضوع مهم انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: رویکرد این مجموعه در این عرصه مهم سیاسی برگزاری امن، سالم و تلاش برای حضور حداکثری مردم در چای صندوق های رای است و به هیچ عنوان سپاه دخالتی در انتخابات نداشته و نخواهد داشت.

عباسقلی زاده با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هیچ عنوان حق ورود به انتخابات را ندارد، یادآور شد: بر همین اساس این مجموعه در حمایت و یا بر علیه هیچ تشکل و فرد در جریان برگزاری انتخابات وارد عمل نمی شود و تمام تلاش خود را برای مشارکت حداکثری مردم به کار خواهد بست.

وی دعوت به شرکت عمومی آحاد مردم را جزو رسالت های سپاه در جریان برگزاری انتخابات برشمرد و ادامه داد: باید همه در این زمینه کمک کنند تا افراد اصلح و کسانی که توانایی رفع مشکلات مردم و بهبود وضعیت اقتصادی را دارند، وارد عرصه شوند.

عباسقلی زاده یادآور شد: در طول سال های پس از انقلاب اسلامی و در برهه ها مختلف تاریخی مشخص شده است که باید مشکلات و مسایل کشور توسط خودمان حل و فصل شود و به هیچ عنوان بیگانگان و کشورهای خارجی هرگز مشکلات ما را رفع نخواهند کرد که برجام این موضوع را برای مردم و مسئولان به اثبات رساند.

وی گفت: هر جا به دشمنان اعتماد کردیم ضربه خوردیم، پس باید همه دوشادوش همدیگر خود را برای برگزاری انتخابات پرشور و گسترده در اسفند ماه امسال آماده کنیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا