گلایه مردم شهرستان بناب از نرخ بالای قیمت سالن های زیبایی
گلایه مردم شهرستان بناب از نرخ بالای قیمت سالن های زیبایی
افزایش نرخ هزینه سالن های زیبایی در بناب و کم توجهی مسئولان به این امر همواره مورد انتقاد و گله‌مندی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، افزایش نرخ هزینه سالن های زیبایی در بناب و کم توجهی مسئولان به این امر همواره مورد انتقاد و گله‌مندی شهروندان خصوصا در این برهه زمانی که وضعیت اقتصادی کشور خوب نبوده و تورم کمرشکن امان مردم را بریده، شده است و خانواده های بنابی با ارسال پیام های متعدد از رسانه صدای بناب درخواست رسیدگی و مدیریت اتحادیه صنف آرایشگران را دارند.

میان این همه مشکل زندگی، تورم، نبود شغل برای جوانان، افزایش قیمت کالاهای اولیه برای آغاز زندگی و ده ها درد دیگر که سبب کاهش آمار ازدواج شده است متاسفانه افزایش قیمت امور زیبایی در سالن ها و آرایشگاه های زنانه سر به فلک می کشد.

همان طور که می دانیم هر یک از آرایشگاه ها از جمله آرایشگاه های مردانه و زنانه دارای نرخ مشخصی برای آرایشگری هستند که از طرف صنف خود تعیین می شود؛ حال سوال اینجاست: پس چرا قیمت ها ی امورات زیبایی آرایشگاه ها با میل و دست خط صاحب سالن است؟ آیا صنف آرایشگران کم کاری می کند یا آرایشگران قانون شکنی؟ مقصر هم هر شخصی از این دو طبقه باشد چرا باید هزینه کم کاری یا قانون شکنی آنان را مردم بپردازند!!!

افرادی هستند که تنها در ازای دوسه ساعت کار آنهم در محیطی کاملا زنانه و به دور از خشونت و سختی کار، قلم بر می دارند و با استفاده از سرخاب، سفیداب و رنگ و لعاب با یک حساب سرانگشتی روزانه درآمد میلیونی دارند.

در مقابل زنان و دخترانی هستند که روزانه ۱۰ ساعت کاری پشت دستگاه های پر سر و صدا در محیطی سخت و خشن در کارگاههای تولیدی می ایستند و نهایتا در آخرماه چیزی حدود یک و نیم تا ۲ میلیون تومان دستمزد می گیرند تا گوشه ای از مخارج خانه را به دوش بکشند.

اگر مسئولین  این صنف کمی در انجام وظایفشان کوتاهی نکنند و بر فعالیت آرایشگاههای زنانه نظارت مستمر داشته باشند تا نرخ مصوب و منصفانه ای تعیین کنند، نارضایتی ها در جامعه تا این حد افزایش نمی یابد چرا که واقعا ناعدالتی در قیمتهای برخی آرایشگاههای زنانه سر به فلک گذاشته است.

گفتنی است کشور ایران در مصرف لوازم آرایشی جزو پر مصرف ترین کشورهاست اما بهتر است برای رهایی افکار نسل جدید از بند آرایش های افراطی چاره ای اندیشیده شود.

 امید است که قلم ما نیز گره گشای لااقل یکی از مشکلات مردم شهرستان باشد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : ندا خانی