ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ دامپزشکی با ﺗﻼﺵ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯی ﺿﺎﻣﻦ ﺳﻼﻣﺖ و ﺗﻐﺬﻳﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ/  بناب قطب تولید گوشت قرمز در کشور
ﻛﺎﺭﻛﻨﺎﻥ دامپزشکی با ﺗﻼﺵ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯی ﺿﺎﻣﻦ ﺳﻼﻣﺖ و ﺗﻐﺬﻳﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ/  بناب قطب تولید گوشت قرمز در کشور
رئیس دامپزشکی شهرستان بناب گفت: مدیریت و پرسنل زحمتکش دامپزشکی با تلاش شبانه روزی خود ضامن سلامت و تغذیه جامعه هستند.

مسعود گنج پور عصر امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی اظهار داشت: دامپزشکان عزیز در عرصه سلامت و امنیت تغذیه جامعه نقش بسیار مهم و حیاتی را بر عهده دارند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب با تاکید بر اینکه بهداشت عمومی و تضمین سلامت جامعه از تکالیف قطعی و وظیفه ذاتی دامپزشکی به حساب می‌آید، اظهار داشت: دامپزشکان زحمتکش شهرستان بناب به صورت شبانه‌روزی در حوزه های مختلف اعم از واکسیناسیون دام و طیور و همچنین عرضه مواد خام دامی در بازار نظارت کامل را انجام داده و ضامن بهداشت و سلامت جامعه می باشند.

دکتر مسعود گچ پور در تشریح عملکرد ۶ ماهه نخست اداره دامپزشکی شهرستان بناب گفت: در این مدت زمان حدود ۱۲ فقره پرونده قضایی تشکیل و متخلفین در حوزه های مختلف مانند ۲ فقره مرکز جمع آوری شیر و قصابی زیر زمینی پلمپ و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی افزود: علاوه بر این ۳ مورد مرکز تولید کره مصنوعی غیربهداشتی و مضر برای انسان کشف و مواد غیر بهداشتی بسیار زیادی از آنها ضبط گردید همچنین در همین راستا یک نفر به دستور قضایی به حبس تعزیری محکوم گردید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب با اشاره به پتانسیل بالای صنعت دامپروری شهرستان بناب اظهار داشت: در همین راستا ایجاد میدان دعواب به صورت صنعتی در حال انجام و مراحل پروانه بهره برداری و استخدام دامپزشک و مسئولان فنی تحت نظر دامپزشکی در حال اجرا می باشد.

گنج پور اضافه کرد: وجود س۳ کارخانه بزرگ لبنیات و همچنین چندین کارخانه خوراک دام طیور و کشتارگاه صنعتی بسیار بزرگ باعث شده شهرستان بناب به عنوان قطب تولید گوشت قرمز در کشور معرفی بشود که این امر نشان دهنده تلاش پرسنل دامپزشکی در راستای نظارت شبانه روزی بر این واحدها می باشد تا محصولات با کیفیت تولید و روانه بازار شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب با اشاره به تولید گوشت قرمز و همچنین وجود ۱۰۰ واحد قصابی و ۶۵ واحد مرغ فروشی در شهرستان بناب که باعث رونق صنف کباب در شهرستان بناب شده است اظهار داشت: چنین مواردی باعث شده کباب‌بناب به عنوان برند ملی شناخته شود و این امر قطعا با نظارت دامپزشکی و کارشناسان ذیربط به وجود آمده است.

دکتر گنج پور در پایان با اشاره به واکسیناسیون گسترده دام و طیور در راستای مبارزه با بیماری های مانند تب مالت، هاری، آنفولانزای فوق حاد پرندگان و غیره اظهار داشت: کارشناسان و پرسنل زحمتکش دامپزشکی شهرستان بناب طی سال و در دوره‌های مختلف کار واکسیناسیون دام و طیور را انجام می دهند و خوشبختانه در این راستا جزو شهرستان های برتر استان هستیم.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی