حوادث تلخ زنجیروار اخیر در کشور نقشه استکبار جهانی است
حوادث تلخ زنجیروار اخیر در کشور نقشه استکبار جهانی است
امام جمعه بناب گفت: استکبار جهانی وحدت و انسجام موجود در کشور را نشانه می رود تا مانع ترقی و پیشرفت های روزافزون جوانان کشور شوند.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب، با اشاره به حوادث اخیر کشور، اغتشاشات و اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز اظهار داشت: همه این حوادث زنجیروار طرح و نقشه استکبار جهانی است برای اینکه وحدت و انسجام موجود در داخل ایران اسلامی را بشکنند و مانع ترقی و پیشرفت های روزافزون جوانان کشور شوند.

امام جمعه بناب افزود: از اول پیروزی انقلاب اسلامی مثلث شیطانی عربی، عبری و غربی هر جبهه ای برای کوبیدن جمهوری اسلامی باز کرده اند، با شکست مواجه شده اند و امروز به این مسائل ایذایی درونی روی آورده اند و تمام تلاش شان اخلال در وحدت و انسجام ملت و قومیت های درون ایران است که تا می توانند اقوام و طوایف مختلف کشور را در مقابل هم قرار دهند.

خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: ملت شریف ایران اسلامی، خصوصا مسئولین کشور باید هوشیار باشند که هر گونه اقدام نسنچیده در کشور ممکن است منجر به خسارت های جبران ناپذیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در بخش دیگری از خطبه ها بر نقش علماء و حوزه های علمیه و قیام بر علیه طاغوت اشاره کرد و گفت: دهه اول آبان یادآور چند مناسبت عبرت آموز است که یکی از آنها تصویب قانون کاپیتولاسیون و فرمانفرمایی مطلق آمریکائیها در سرتاسر ایران بود که در آن دوران خفقان ستمشاهی حضرت امام (ره) بلند شد و خفته ها را بیدار کرد و از عزت و شرف ملت ایران سرسختانه دفاع کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حسین فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی تصریح کرد: این انسان بظاهر کوچک و ۱۳ ساله با همت والا و درس گرفته از مکتب عاشورا در آن زمان شعار ما ملت امام حسینیم را در عمل پیاده کرد که برای صدها سال آینده درس غیرت، عبرت و برای ما تعیین تکلیف و شناخت وظیفه باشد.

وی ادامه داد: شهید فهمیده یک حجت و الگوی تمام عیار برای جوانان ماست و این مهم را به اثبات رساند که ره صد ساله را می توان یک شبه پیمود، بن بست ها را شکست و جمهوری اسلامی را بیمه کرد.

امام جمعه بناب با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت اولین شهید محراب شهید آیت الله قاضی طباطبایی در تبریز در سال ۱۳۵۸ و نقش محوری این شهید بزرگوار در پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: علماء برجسته انقلابی در شهرها نقش اساسی ایفا میکردند، همواره تکیه گاه مردم و بلاگردان نظام بوده و هستند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اعتماد، اعتقاد، دینداری و همراهی مردم همیشه پشتیبان نظام، انقلاب و کشور است و خدای ناکرده اگر اعتقاد و اعتماد مردم آسیب ببیند کار نظام یکسره می شود، ابراز امیدواری کرد: این کیمیای اعتماد، اعتقاد و اتحاد مردم به رفتار و عملکرد من طلبه و تدبیر و مدیریت مسئولین کشور بستگی دارد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : ندا خانی