آغاز پذیرش دانشجو از ۳ الی ۸ بهمن در دانشگاه پیام نور بناب | پایگاه اطلاع رسانی صدای بناب
آغاز پذیرش دانشجو از ۳ الی ۸  بهمن در دانشگاه پیام نور بناب

به گزارش صدای بناب، دکتر نوری زاده با معرفی دانشگاه پیام نور مرکز بناب، گفت: فعالیت آموزشی این دانشگاه از سال ۱۳۷۲ آغاز و هم اکنون قریب به ۱۵۰۰هزار دانشجو در ۱۶ رشته مقطع کارشناسی و ۶ رشته مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب هم اکنون رشته های کارشناسی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، علوم ورزشی، علوم سیاسی، مددکاری اجتماعی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مترجمی زبان انگلیسی، ریاضیات و کاربردها، حقوق، علوم تربیتی، حسابداری، روان شناسی، مدیریت بازرگانی، مدیریت امور بانکی، مدیریت دولتی و روابط عمومی دایر میباشد.

وی افزود: در رشته های کارشناسی ارشد نیز، رشته روانشناسی عمومی، مدیریت بازار یابی، مدیریت کسب و کار، حقوق خصوصی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، گرایش محیط زیست شهری و مخاطرات طبیعی فعال است.

این استاد دانشگاه در خصوص مزایای دانشگاه پیام نور، بیان کرد: امکان معرفی مهمان موقت و دائم به شهر مورد نظر دانشجو در طول تحصیل، امکان معرفی مهمان اضطراری و تعییین مرکز امتحانی طبق درخواست دانشجو، آزمون الکترونیکی پایان ترم و مشاهده نمرات بلافاصله بعد از امتحان و امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی از مزایای این دانشگاه میباشد.

وی با اشاره به اینکه منابع آموزشی دانشگاه پیام‌ نور کاملا مشخص و تمام منابع درسی صد درصد بر اساس برنامه‌های وزارت علوم مدون شده است، افزود: همان منبع درسی که در مرکز بناب تدریس می‌شود در سراسر کشور و حتی مراکز بین‌المللی نیز تدریس می‌شود.

دکتر نوری زاده با بیان اینکه دانشگاه پیام نور علاوه بر اینکه دانشگاهی دانشجو محور و استاد محور میباشد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور امروزه با بیش از ۴۰۰ هزار دانشجو بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور است و دانشجویان میتوانند حداکثر طول ۱۰ سال دوره کارشناسی و حداکثر ۵ الی ۶ سال در دوره کارشناسی ارشد تحصیل کنند.

وی همچنین از دانشگاه پیام نور مرکز بناب به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در منطقه نام برد و اظهار کرد: این دانشگاه جزو هفت مرکز دانشگاهی و یکی از قطب های علمی در سطح استان آذربایجان شرقی است.

دکتر نوری زاده گفت: دانشگاه پیام نور چند هدف برای تاسیس داشته که نظام آموزش عالی را در کل کشور ارائه دهد، برخی از دانشجویانی که با استعداد و رتبه خوبی دارند اما این دانشگاه را انتخاب می کنند تا در کنار خانوادها تحصیل کرده و البته هزینه‌های تحصیلی در این دانشگاه هم کمتر از سایر دانشگاه‌هاست.

رئیس دانشگاه پیام نور این دانشگاه را مناسب برای تدریس افراد شاغل دانست و اظهار داشت: دانشجو در دانشگاه پیام نور موظف به حضور در کلاس درس نیست، کلاس‌ها فقط برای رفع اشکال و به صورت فشرده تدریس می‌شود، در دروس آزمایشگاهی و کارگاهی کاملا نظام آموزش حضوری برقرار است.