آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب در بناب می‌بایست ریشه‌ای حل شود
آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب در بناب می‌بایست ریشه‌ای حل شود
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بناب با اشاره به اینکه متاسفانه در سال جدید نیست شاهد آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب در بناب هستیم، گفت: از مسئولان مربوطه انتظار داریم در راستای حل این مشکل به صورت ریشه‌ای با شبکه بهداشت همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حسین غلامی صبح امروز در جلسه کارگروه امنیت غذایی شهرستان بناب ضمن گلایه شدیداز برخی از کشاورزان که همچنان از فاضلاب برای آبیاری اراضی کشاورزی خود استفاده می کنند، گفت: متاسفانه با وجود این که شبکه بهداشت بارها و بارها به آنها تذکر داده و حتی اراضی آنها را معدوم سازی کرده اما همچنان شاهد این اتفاق تلخ زیست‌محیطی هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بناب با اشاره به اینکه متاسفانه در سال جاری نیز شاهد آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب در شهرستان بناب هستیم، گفت: در همین راستا چندین نقطه شناسایی و نمونه های انجام شده مشخص کرده  که این اراضی با فاضلاب آبیاری شده اند.

وی افزود: با توجه به وجود انواع فلزات سنگین و باکتری های مضر در فاضلاب و ورود آنها به محصولات کشاورزی می بایست هر چه سریعتر این اراضی معدوم‌سازی و مانع ورود این محصولات به بازار شویم.

غلامی با اشاره به اینکه متاسفانه فاضلاب صنعتی نیز از کنار اراضی کشاورزی بناب عبور می‌کنند، گفت: برخی از کشاورزان فرصت را غنیمت شمرده و با استفاده از پمپ های قوی نسبت به آبیاری کشاورزی از این فاضلاب های صنعتی و آلوده استفاده می کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بناب تعامل و همکاری تمامی نهادهای مرتبط در راستای جلوگیری با این معضل انسانی و زیست محیطی را خواستار شد و گفتک شبکه بهداشت و درمان به تنهایی نمی‌تواند در مقابل این پدیده خطرناک اقدامات خاصی را انجام بدهد و انتظار داریم جهاد کشاورزی، محیط زیست، دامپزشکی، پلیس . سایر نهادها نیز با ما همکاری داشته باشند.

  • نویسنده : داودزیبایی