آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب یعنی بازی با جان مردم/ با کشاورزان متخلف برخورد خواهیم کرد
آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب یعنی بازی با جان مردم/ با کشاورزان متخلف برخورد خواهیم کرد
فرماندار شهرستان بناب با تاکید بر مقابله جدی با هرگونه آبیاری با فاضلاب در اراضی کشاورزی در بناب گفت: قطعا بدون ملایمت با کشاورزان متخلف برخورد قانونی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه کارگروه امنیت غذایی شهرستان بناب با تأکید بر تخریب و معدوم سازی هر چه سریعتر اراضی کشاورزی تحت کشش با فاضلاب اظهار داشت: سلامتی شهروندان گرامی در اولویت و خط قرمز ما محسوب می‌شود.

فرماندار بناب با تاکید بر اینکه محصولات تحت کشت با فاضلاب باعث بروز انواع بیماری می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم طی سالیان اخیر تعدادی از مردم به دلیل استفاده از محصولات غیر بهداشتی کشاورزی دچار انواع بیماری ها شده و گاهاً جان خود را از دست می دهند.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا به تمامی کشاورزان متخلف که از فاضلاب جهت آبیاری اراضی سفی جات، گندم و جو خود استفاده می‌کنند هشدار می‌دهیم که اراضی آنها بدون درنگ معدوم سازی خواهند شد و این دستور مستقیم از دادستانی می باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با تاکید بر اینکه تمامی نهادهای مربوطه و نظارتی می بایست وظایف خود را با دقت انجام بدهند گفت: از منابع طبیعی انتظار می رود مراقب اراضی خود باشد که در آنها شاهد کشت محصولات کشاورزی با فاضلاب نباشیم.

فرماندار بناب با تاکید بر اینکه اخطار و تذکر به کشاورزان متخلف طی سالیان اخیر بارها و بارها انجام شده است، گفت: اینکه کشاورزی مجدداً اعلام بی اطلاعی و اقدام به آبیاری اراضی خود با فاضلاب می کند قابل پذیرش نبوده و طبق قانون با وی برخورد خواهیم کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سلامتی شهروندان را به خاطر چند کشاورز متخلف به خطر نخواهیم انداخت، گفت: باوجود اینکه کشاورزان از قشر مظلوم و زحمتکش می‌باشند اما آبیاری اراضی با فاضلاب غیر قابل قبول بوده و در این خصوص هیچگونه ملایمت و مهربانی با کشاورزان متخلف نخواهیم داشت.

  • نویسنده : داود زیبائی