آزادی ۱۱ زندانی جرائم مالی به همت خانواده خیّر مراغه‌ای
آزادی ۱۱ زندانی جرائم مالی به همت خانواده خیّر مراغه‌ای
در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به همت خانواده مرحوم حاج محسن رحمانی ۱۱ زندانی جرائم مالی سنگین از زندان آزاد شدند.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری صداوسیما؛  با کمک یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی این خانواده نیک اندیش ۱۰ مرد و یک زن با محکومیت‌های ۳۵ تا ۵۰۰ میلیون تومان به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

مرحوم محسن رحمانی از خیران نیک اندیش مراغه‌ای بود که مهر ماه امسال چشم از جهان فرو بست و در دوران حیات خود نیز یک باب مدرسه احداث  کرد و در ساخت مراکز بهداشتی، درمانی، مسجد، کمک به ایتام، نیازمندان و امور خیریه در کشور مشارکت داشت.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مرحوم حاج محسن رحمانی از خیران نیک اندیش در تمامی کار‌های عمرانی و خیریه مشارکت داشت.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: این خیّر در مدرسه سازی، ساخت حوزه‌های علمیه، مساجد، کمک به ایتام و برنامه‌های مذهبی و قرآنی مشارکت فعال داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه هم گفت: خیران و صاحبان صنایع مراغه در آزادی و ایجاد اشتغال برای زندانیان در استان پیشتاز هستند.
نعمتی اضافه کرد: زندان مراغه با ایجاد اشتغال برای حدود ۶۰۰ نفر رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

رئیس زندان مراغه هم گفت: با کمک ۳۰۰ میلیون تومان خانواده مرحوم رحمانی با سابقه‌ترین زندانی مراغه پس از ۱۵ سال از زندان آزاد شد.
جعفری افزود: همچنین ۹ زندانی دیگر با جرائم ۳۵ تا ۵۰۰ میلیون تومان به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال و با کمک مالی خیران و همیاری مدد کاری زندان حدود ۱۴۰ نفر از زندان آزاد شده اند.
به گفته رئیس زندان مراغه، خانواده مرحوم حاج محسن رحمانی، از سال ۸۳ در آزاد کردن زندانیان جرائم مالی با زندان همکاری دارند و امسال نیز هزینه یک وعده شام برای شب یلدا را تقبل کرده اند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی