آزادی ۴۲۷ زندانی غیرعمد در آذربایجان‌شرقی
آزادی ۴۲۷ زندانی غیرعمد در آذربایجان‌شرقی
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۲۷ زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیران و مردم نوع دوست استان از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته اند.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی  تقی پور گفت: از ۴۲۷ زندانی آزاد شده در آذربایجان شرقی تعداد یک نفر به علت حوادث کارگاهی، ۲۳۸ نفر به علت بدهکاری مالی و ۱۸۸ نفر به علت مهریه و نفقه زندانی بودند.

وی کل مبلغ بدهی زندانیان آزاده شده را معادل چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این مبلغ چهار هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی، ۱۹۰ میلیارد ریال توسط گذشت رضایتمندانه، ۲۴۰ میلیارد ریال نیز از طریق کمک ویژه بلاعوض، ۱۲۰ میلیارد ریال با پرداخت تسهیلات و ۳۰ میلیارد ریال با آورده خانواده تامین شد.

تقی پور ادامه داد: امسال از مجموع زندانیان آزاد شده ۱۰ نفر شامل زندانیان زن و ۴۱۷ نفر شامل زندانیان مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون از زمانی که سنت حسنه ضیافت و احسان مرحومین در آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز آغاز شده است حدود سه هزار و ۹۰۰ خانوار در این امر خیر سهیم شده‌اند گفت: این افراد هزینه‌های مراسم ترحیم متوفیان خود را جهت آزادی زندانیان غیرعمد و محکومین مالی اهدا کرده‌اند.

وی افزود: روز‌های گذشته در تبریز شاهد یک اقدام ارزشمند بودیم که در مراسم ترحیم ۲ نفر از پیشکسوتان حوزه صنعت فولاد و همچنین حوزه موادغذایی خانواده‌های متوفیان، دوستان و آشنایان و صاحبان صنایع در آزادی بیش از ۹۳ زندانی غیرعمد مشارکت داشتند که در نوع خود بی نظیر بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی،