بیستمین روز بمباران غزه؛ شهادت ۶۵۴۶ فلسطینی از جمله ۲۴ خبرنگار
بیستمین روز بمباران غزه؛ شهادت ۶۵۴۶ فلسطینی از جمله ۲۴ خبرنگار
وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای بمباران‌های نوارغزه به ۶۵۴۶ فلسطینی خبر داد و اتحادیه خبرنگاران فلسطین نیز شمار شهدای خبرنگار را 24 نفر اعلام کرد.

به گزارش صدای بناب به نقل از فارس، وزارت بهداشت فلسطین، امروز (پنجشنبه، ۲۶ اکتبر) از افزایش شمار شهدای بمباران‌های نوار غزه به ۶ هزار و ۵۴۶ نفر خبر داد و اعلام کرد که از این میزان، ۲ هزار و ۷۰۴ نفر کودک، ۱۵۸۴ زن و ۳۶۴ سالمند بودند.

سخنگوی وزارت بهداشت در غزه، پیشتر اعلام کرده بود که در جریان بمباران‌های مستمر نوار غزه، فعالیت ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشت در نوار غزه متوقف شده است.

وی شب گذشته با تاکید مجدد بر فروپاشی کامل نظام سلامت در بیمارستان‌های غزه گفت که باز بودن در بیمارستان‌ها به معنای امکان خدمات‌رسانی آن‌ها به مجروحان نیست. جامعه جهانی هشدارهای ما در خصوص از کار افتادن بیمارستان‌ها را جدی نمی‌گیرد. تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۶ نفر از جمله ۳۴۴ کودک به شهادت رسیده‌اند.

از سوی دیگر، اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین نیز اعلام کرد که در جریان بمباران‌های مستمر نوار غزه، از هفتم اکتبر جاری (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تا امروز که بیست روز از آن می‌گذرد، شمار خبرنگاران شهید به ۲۴ نفر افزایش یافته است.

این نهاد ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در نوار غزه، اعلام کرد که از آغاز تجاوز اسرائیل به نوار غزه در هفتم اکتبر تا به امروز، ۲۴ خبرنگار شهید و چندین خبرنگار مجروح شده‌اند. علاوه بر آن، تداوم بمباران‌های غزه به شهادت و مجروحیت اعضای خانواده‌های این خبرنگاران نیز منجر شده است.

اتحادیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فلسطین ضمن تسلیت به خانواده‌های این شهدا، اعلام کرد پنج خبرنگاری که از چهارشنبه (۲۵ اکتبر) به صف همرزمان شهیدشان پیوسته‌اند، عبارتند از:  سلمى مخیمر، سائد الحلبی، أحمد أبو مهادی، جمال الفقعاوی. آخرین خبرنگار شهید «دعاء شرف» از رادیو «صوت الاقصی» است که به همراه «عبیده» فرزند کوچکش به شهادت رسید.

پیشتر این نهاد، اسامی ۱۹ تن از خبرنگاران شهید را در نوار غزه اعلام کرده بود که عبارتند از: محمد عماد لبد، احمد شهاب، محمد الصالحی، محمد فایز ابو مطر، هشام النواجحه، ابراهیم لافی، سعید الطویل، محمد جرغون، اسعد شملخ، محمد ابو رزق، سلام میمه، حسام مبارک، عصام بهار، عبد الهادی حبیب، محمد بعلوشه، خلیل ابو عاذره، سمیح النادی، محمد ابو علی و رشدی السراج.

این در حالی است که مقاومت فلسطین، همچنان در حال شلیک موشک به سوی مناطق مختلف در اراضی اشغالی فلسطین و شهرک‌های صهیونیست‌نشین و مواضع ارتش اشغالگر است و روز گذشته نیز با موشک «R۱۶۰»، حیفا را هدف قرار داد و با موشک «عیاش ۲۵۰»، منطقه «ایلات» هدف قرار داد و مقر فرماندهی یگان ضد غزه (رعیم) را نیز موشک‌باران کرد.