اجرای طرح بوت کمپ تابستانه کمکهای اولیه در جمعیت هلال احمر شهرستان بناب+تصاویر
اجرای طرح بوت کمپ تابستانه کمکهای اولیه در جمعیت هلال احمر شهرستان بناب+تصاویر
به مناسبت روز جهانی کمک های اولیه در راستای آشنایی اعضای داوطلب آموزش های تلفیقی در رابطه با کمک های اولیه در روز جهانی کمک های اولیه انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، هادی اکبرزاده در خصوص اجرای این طرح گفت: به مناسبت روز جهانی “کمک های اولیه”، هلال احمر شهرستان بناب برای اولین بار با شعار *جانی را نجات دهید تا قهرمان جهان شوید* اقدام به برگزاری آموزشهای کمکهای اولیه ویژه خواهران در پارک ملت برای عموم شهروندان نمود.

 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بناب با اشاره به اهمیت آموزش کمکهای اولیه عنوان کرد: ارائه آموزش های امدادی پرکاربرد به روش های متفاوت آموزشی، کارگاههای عملی در این بوت کمپ یکروزه تابستانه با تدریس اساتید مجرب استانی جناب آقای امانی و شهرستانی و با شرکت بیش از ۱۰۰ نفر از جوانان برگزار گردید.

 

وی توسعه مهارت های امدادی و بهره‌مندی هدفمند جوانان از اوقات فراقت تابستان را از اهداف این طرح برشمرد و ادامه داد: هدف هلال احمر ارائه خدمات آموزشی و امدادی به مردم این سرزمین میباشد تا در مواقع حوادث و مخاطرات کمترین تلفات جانی و مالی را داشته باشند.

 

رضا لعلی، فرماندار شهرستان بناب با حضور در کمپ و با بازدید میدانی از رئیس جمعیت هلال احمر بناب جهت برپایی این طرح در شهرستان تشکر کردند و خواستار ادامه دار بودن این برنامه ها در سطح شهرستان شدند.

 

در این دوره آموزشی مباحث ارزیابی،cpr، خونریزی، پانسمان و بانداژ، گرمازگی و مارگزیدگی، اطفاء حریق، کارگاه گره زنی و آشنایی با ست کوه نوردی، آشنایی با ست نجات،کارگاه چادرزنی و همچنین کارگاه احکام برگزار گردید.

 

همچنین در حاشیه این برنامه تیم سحر با برپایی فضای دوستدار کودک و برگزاری مسابقات ورزشی شور و نشاط خاصی به این برنامه بخشیده بودند.

 

 

  • نویسنده : داود زیبایی