از درآمدهای نفتی تا تعلق سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان به رتبه‌بندی معلمان
از درآمدهای نفتی تا تعلق سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان به رتبه‌بندی معلمان
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر توجه ویژه دولت سیزدهم به بحث عدالت آموزشی و رفاه و معیشت معلمان، گفت: در دولت‌های گذشته طرح‌هایی مانند رتبه‌بندی معلمان مورد غفلت واقع شد و اعتقادی به آنها وجود نداشت، اما در دولت سیزدهم با رتبه‌بندی معلمان سالانه حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان به فرهنگیان تعلق می‌گیرد که بخش عمده آن از محل درآمدهای نفتی است.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، تراب محمدی در مراسم رژه کاروان تجهیزات آموزشی ارسالی به مدارس استان، گفت: دولت گذشته، بودجه کشور را با کسری ۴۸۰ هزار میلیاردتومانی به دولت سیزدهم تحویل داد و این دولت ناچار است ماهانه ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبلی را پرداخت کند که این امر بر توجه به معیشت مردم و توسعه زیرساخت‌ها تاثیر دارد.

وی ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را برای تأمین معیشت مردم و تحقق عدالت آموزشی به کار گرفته و اعزام کاروان تجهیزات آموزشی در راستای این هدف است و این کاروان‌ها هر شش ماه یک بار به مدارس استان اعزام خواهند شد.

محمدی تصریح کرد: مدارسی با طول عمر ۵۰ سال در استان وجود دارد که اغلب آن‌ها، فرسوده هستند، اما تاکنون فکری برای مرمت و بازسازی آنها نشده و منبع اعتباری برای آن پیش‌بینی نشده بود که در این دولت برای آن برنامه‌ریزی خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید مبانی اعتقادی دانش‌آموزان را با یادآوری تاریخ انقلاب اسلامی تقویت کنیم، افزود: هدایت‌پذیری جوانان با یادآوری و آموزش تاریخ انقلاب ممکن می‌شود.

وی گفت: مفتخر هستیم که ذره‌ای از خاک ایران بعد از انقلاب اسلامی، با هدایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب و علی‌رغم تحمیل هشت سال جنگ و تلاش‌های استکبار جهانی، توسط دشمن تسخیر نشد.

  • نویسنده : امید اسماعیلی