اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در آذربایجان‌شرقی
اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در آذربایجان‌شرقی
عظمائی گفت:از مجموع بهره برداری ها که در هفته دولت انجام می شود ۱۰۰ طرح ایجادی است که سرمایه گذاری این بخش نزدیک به ۲۲ هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی یکهزار و ۲۰۰ نفر است.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری آناج، محمدجعفر عظمائی اظهار کرد: با بهره برداری از این واحدهای صنعتی و تولیدی برای هشت هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی با اشاره به اهمیت تحقق توسعه صنعتی متوازن در شهرستان‌ها افزود: از مجموع بهره برداری ها که در هفته دولت انجام می شود ۱۰۰ طرح ایجادی است که سرمایه گذاری این بخش نزدیک به ۲۲ هزار میلیارد ریال با اشتغالزایی یکهزار و ۲۰۰ نفر است.

عظمائی با بیان این که سرمایه گذاری ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی جدید در شهرستان‌ها انجام شده است، گفت: از مجموع تعداد سرمایه گذاری های انجام شده ۹۰ طرح نیز توسعه ای است که افزایش ظرفیت و تنوع محصول را در بر دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: عمده گروه‌های کالایی طرح‌های توسعه‌ای شامل صنایع غذایی، لاستیک و پلاستیک، شیمیایی، فلزی و کانی غیرفلزی است.

عظمائی گفت: آذربایجان شرقی با دارابودن ۲ هزار و ۹۰۰ طرح ایجادی و توسعه ای در دست اجرا با پیشرفت فیزیکی بالا در داخل و خارج شهرک های صنعتی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در صورت تامین مالی از سوی بانک ها برای خرید ماشین آلات و تجهیز خطوط تولید و همچنین تامین زیرساخت ها نظیر انرژی، امکان به بهره برداری رسیدن حداقل ۵۰۰ طرح صنعتی با پیش بینی اشتغال ۱۲ هزار نفر تا پایان سال فراهم است.

  • منبع خبر : خبرگزای آناج