شعرای دینی و عاشورایی مجاهد فی‌سبیل الله هستند
شعرای دینی و عاشورایی مجاهد فی‌سبیل الله هستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: طبق روایات و فرموده‌های پیامبر اسلام (ص) شعرای دینی و عاشورایی بواسطه اشعار و لسان خود مجاهد فی سبیل الله محسوب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری آناج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی در آئین اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمال غرب کشور اظهار کرد: به گفته پیامبر(ص) برخی اشعار، حکمت هستند و حتی برخی سحر و غوغا می‌کنند.

وی افزود: روایات متعددی از رسول مکرم اسلام در باب شعر و شعرا وجود دارند که بر اساس آن‌ها برخی اشعار هم نمود حکمت الهی و هم مشوق مسلمانان در امور خیر و جهاد فی سبیل الله هستند.

وی تصریح کرد: شاعرانی که در نظام جمهوری اسلامی با اشعار ناب و حسینی هم مکتب عاشورا را زنده نگه می‌دارند و هم آموزه‌های قرآنی را ترویج می‌کنند، نمونه بارز چنین مجاهدانی هستند.

حجت الاسلام حسینی گفت: در همین اتفاقات اخیر و اقدام هتاکانه قرآن سوزی در برخی کشورهای اروپائی نیز این شعرای دینی و متعهد بودند که با هنر و زبان شعر بلافاصله در مقابل این اقدام شیطانی ایستادند.

وی خاطر نشان شد: شاعران و ادبا به تاسی از زینب کبری (س) و امام سجاد(ع) واقعه کربلا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) را زنده نگه‌ داشتند و امروز به واسطه چنین اقداماتی است که شاهد تلألو این حقیقت زنده تاریخ هستیم.

  • منبع خبر : خبرگزای آناج