اصول اخلاقی و فرهنگی هر جامعه در هر کشور از دانشگاه آن متأثّر است
اصول اخلاقی و فرهنگی هر جامعه در هر کشور از دانشگاه آن متأثّر است
امام جمعه بناب گفت: ملت از دانشگاه و دانشگاهیان انتظار دارند معنی و مفهوم استکبار، استعمار و استثمار را برایشان توضیح دهند، مسائل روز را تجزیه و تحلیل و روشنگری کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به ۱۶ آذر سالروز شهادت دانشجویان آگاه و بصیر در سال ۱۳۳۲ شمسی توسط رژیم ستمشاهی و «روز دانشجو» اظهار داشت: دانشجو در نظام جمهوری اسلامی رکن و محور بوده و رسالت دانشجوی فهیم و زمان شناس در این برهه از زمان بسیار خطیر و سرنوشت ساز است.

امام جمعه بناب افزود: دانشجوی بروز باید روشنفکر بمعنای واقعی، مؤمن تمام عیار و اهل شناخت و بصیرت باشد تا حقایق و واقعیت های این روزگار پیچیده را ارزیابی و تحلیل کند.

وی با بیان اینکه جمود سیاسی، تحجّر و ساده اندیشی در هر عنوان خطرناک و ویرانگر است و باید تیزهوش و هوشمند بود، تصریح کرد: شرایط امروز ایجاب می کند دانشجو و دانشگاهی طلایه داران پیشرو جریان استکبار ستیز و ظالم برانداز باشد؛ طرح و نقشه های دشمن را دقیقاً زیر نظر داشته و همه اقشار جامعه را از حیله و ترفند دشمنان قسم خورده آگاه سازد.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اذعان بر اینکه استکبار و شیاطین شب و روز با میلیاردها دلار هزینه برنامه تولید می کنند و طرح و نقشه می کشند تا استعدادها را شکار و به بردگی و اسارت خود درآورند، تأکید کرد: رسالت عمده دانشگاه ها انتقال دانش، روشنگری و تنویر اذهان و در یک کلام عقلای قوم و چشمان بیدار هر ملت است و اصول اخلاقی و فرهنگی هر جامعه در هر کشور از دانشگاه آن متأثّر است، بخصوص از دانشگاه های کشوری که انقلاب کرده و دیکتاتورها پشت سر گذاشته و طاغوت ها را به زانو درآورده و خود استکبار ستیز و عمیق تر از دیگران بر حیله ها و ترفندهای استکبار احاطه دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب خاطرنشان کرد: ملت از دانشگاه و دانشگاهیان انتظار دارند معنی و مفهوم استکبار، استعمار و استثمار را برایشان توضیح دهند، مسائل روز را تجزیه و تحلیل و روشنگری کنند و بگویند مأموریت محمدرضا شاه که در کتاب خود نوشته «مأموریت برای وطنم» چه بوده و از کجا گرفته بود؟ معنی «کاپیتولاسیون» همان مصوبه صیانت آمریکائیها در ایران چه بود؟ خاندان پهلوی را چه قدرتها و برای چه بر سر کار آورد؟ در جشن های ۲۵۰۰ ساله در شیراز بر این مملکت و بیت المال این کشور چه گذشت؟ در طول ۵۰ سال سلطه پدر و پسر بر این کشور چه گذشته است؟ وضعیت فرهنگ، علم و فنّاوری، کشاورزی، اقتصادی، سیاسی و نظامی و امنیّتی کشور چگونه بوده است؟

وی ادامه داد: بنابر گفته شاه آمریکائیها وی را از دخالت در امور منع کرده بودند، یعنی تمام امورات مملکت در دست آمریکائیها بوده است و لذا امروز از ما هم همین را می خواهند؛ همان چیزی که یزید از امام حسین (ع) می خواست؛ آمریکا و همدستانش از ما می خواهند دست در دست آنها بگذاریم و برای آب خوردن هم از آنها اجازه بگیریم.

امام جمعه شهرستان بناب اهمیت به کسب دانش و علم آموزی را از دیگر مؤلّفه های مهم برای دانشجویان عنوان کرد و گفت: تحصیل علم و دانش شاه کلید قفل های خلقت و طبیعت و قدرت علمی کشور است و تمام همّ و غمّ مقام معظم رهبری نیز بر این مقوله متمرکز است که سعی کنید قوی باشید و الحمدلله بر خلاف گذشته، امروز به برکت جمهوری اسلامی مسیر کسب علم و کمالات معنوی برای دانشجویان هموار است.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در خاتمه یادآور شد: در اسلام علم و دانشی مورد نظر است که توأم با تهذیب، تزکیه و کمال باشد که علم منهای تهذیب و تقوا ضرر و زیان آن بیشتر از خیر و برکت آن خواهد بود و تمام این بحران ها و گرفتاری هایی که در جهان دامنگیر شده است نتیجه علم بدون تهذیب و تزکیه است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : ندا خانی
  • منبع خبر : بناب