افزایش خودروهای فرسوده یکی از عوامل افزایش آلودگی هوا در استان / مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی: تمام فعالیت های کاوه سودای مراغه پایش میشود
افزایش خودروهای فرسوده یکی از عوامل افزایش آلودگی هوا در استان / مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی: تمام فعالیت های کاوه سودای مراغه پایش میشود
مدیر کل امور هماهنگی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت حفاظت از محیط زیست گفت: متاسفانه خودروهای فرسوده شخصی امروز باعث افزایش آلایندگی‌های خطرناک در جو استان شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز در مراسم افتتاح فاز دوم دداستینگ کوره‌های ذوب القایی فولاد صنعت بناب با هدف کاهش آلایندگی‌های محیط زیستی اظهار داشت: امروز در شهرستان بناب شاهد بودیم دو کارخانه آذر تاک و فولاد صنعت بناب برای حفاظت از محیط زیست دو پروژه دداستینگ و تصفیه خانه را به بهره‌برداری رساندند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن روز هوای پاک گفت: بسیاری از صنایع و خودروها متاسفانه امروز باعث آلودگی هوا شده که نقش خودروهای فرسوده در شهرهای استان آذربایجان شرقی بسیار به چشم می‌آید.

جبارعلی ذاکری یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از افزایش آلاینده‌های محیط زیستی را افزایش سرانه فضای  سبز در استان عنوان کرد و گفت: درشهرک‌های صنعتی و مناطقی که آلایندگی‌های بیشتری وجود دارد می‌بایست به افزایش سرانه فضای سبز توجه بیشتری شود.

وی افزود: در همین راستا انتظار داریم تمامی مسئولان استان در تبریز و سایر شهرستان‌ها به موضوع افزایش سرانه فضای سبز توجه کرده و کارخانجات و شرکت‌ها را ملزم به اجرای قوانین محیط زیستی کنند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی سهند بناب گفت: مردم مطمئن باشند ما نیز همانند آنها به هیچ عنوان دوست نداریم شاهد مازوت سوزی باشیم اما برای تامین برق می‌بایست این نیروگاه فعالیت خود را پیوسته انجام بدهد.

وی افزود: در همین راستا طبق برنامه‌ریزی نیروگاه حرارتی سهند بناب ۸ ماه نخست سال را می‌بایست از گاز به عنوان سوخت نخست استفاده کرده و چهار ماهه پایانی سال را از مازوت به عنوان سوخت جایگزین استفاده کند.

جبارزاده خاطرنشان کرد: البته به دنبال این هستیم که با اجرای برخی از پروژه‌های زیست محیطی مانع ورود گازهای ناشی از مازوت سوزی در شهرستان بناب و منطقه شویم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در پایان نیز با تاکید صحبت‌های فرماندار بناب در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو گفت: مردم در این انتخابات قطعاً باید با حضور حداکثری خود فردی شایسته و مد نظر خود را روانه خانه ملت کنند.

در ادامه این مراسم شهنام اشتری مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی نیز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز هوای پاک اظهار داشت: محیط زیست همواره به دنبال کاهش آلایندگی‌های هوا بوده و در همین راستا با تمام پدیده‌هایی که باعث آلوده شدن هوا و محیط زیست می‌شوند برخورد خواهد کرد.

مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی نیز در خصوص مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی سهند بناب، گفت: محیط زیست همواره مخالف استفاده از مازوت به عنوان سوخت نیروگاه بوده اما نمی‌توانیم شاهد تعطیل شدن این منبع برق در استان باشیم.

وی افزود: از طریق دستگاه‌های مختلف به دنبال کاهش آلایندگی‌های نیروگاه حرارتی سهند بناب و افزایش استفاده از گاز به عنوان سوخت اول این نیروگاه در طول سال هستیم.

مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص فعالیت کارخانه کاوه سودای مراغه گفت: بحثی که امروز بسیار در مجالس مختلف گفته می‌شود انتقال پساب این کارخانه به دریاچه بوده که این کار می‌بایست انجام می‌شد تا به محیط زیست آسیب وارد نشود.

  • نویسنده : داود زیبائی