افزایش چشمگیر تصادفات مرگبار در محورهای مواصلاتی بناب/ ضرورت توجه بیشتر به رفع نقاط حادثه خیز جاده ای بناب
افزایش چشمگیر تصادفات مرگبار در محورهای مواصلاتی بناب/ ضرورت توجه بیشتر به رفع نقاط حادثه خیز جاده ای بناب
متاسفانه از ابتدای سال جاری طبق مستندات و آمار مردمی میزان تصادفات منجر به فوت محورهای مواصلاتی شهرستان بناب افزایش چشمگیری داشته که انتظار می رود متوالیان امر در راستای رفع و کاهش مشکلات مربوطه اقدامات لازم را انجام بدهند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، طبق آمار و شواهد بعد از بیماری کرونا یکی از مهم ترین عواملی که جان بسیاری از مردم شهرستان بناب و حومه را به خطر انداخته و متاسفانه تلفات مرگبار زیادی را رسماً به وجود آورده است، موضوع تصادفات مرگبار جاده ای است.

متاسفانه به نظر می رسد میزان تلفات جاده ای در محورهای مواصلاتی شهرستان بناب طی سه ماه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است اما از طرف متولیان امر آمار و اطلاعاتی منتشر نشده تا بر همگان مشخص شود که تعداد تصادفات منجر به فوت به چه اندازه افزایش داشته است.

پروضوح است که جدای از تخلفات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و همچنین پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی، نواقصات جاده ای یکی از مهم ترین عوامل بروز تصادفات محسوب می شود که اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای با مشاوره پلیس می بایست مرتباً نقاط حادثه خیز جاده ای را شناسایی و در راستای رفع آنها اقدامات لازم را انجام بدهند.

طبق مستندات مردمی محورهای مواصلاتی شهرستان بناب دارای نقاط حادثه خیز می باشند که یکی از علل  مهم افزایش تصادفات را به وجود آورده اند که انتظار می رود مسئولان و نهادهای مربوطه  اقدامات لازم در شناسایی و رفع این نقاط را انجام بدهند.

از ابتدای سال جاری در محورهای مواصلاتی بناب چندین مورد حادثه دلخراش و مرگبار رخ داده است که جان عده ای از همشهریان و مسافران را گرفته و تعداد زیادی از خانواده ها را بی سرپرست و داغدار کرده است.

پایگاه خبری صدای بناب در پایان این گزارش را تهیه کرد تا این موضوع را گوشزد کند که ایمنی راهها در راستای کاهش تصادفات جاده ای یک معقوله چند زمینه ای بوده و مسئولیت آن نیز بر عهده چندین نهاد و اداره می باشد که  می توانند به راحتی این موانع را مهار کنند.

انتهای پیام/ رقیه فتحی