افزایش ۱۰ درصدی جان باختگان سوانح رانندگی در آذربایجان شرقی
افزایش ۱۰ درصدی جان باختگان سوانح رانندگی در آذربایجان شرقی
شمار جان باختگان سوانح رانندگی در آذربایجان شرقی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش داشته است.
به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال گذشته تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی در استان ۴۹۳ نفر بود، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، تعداد فوتی های این حوادث به ۵۴۲ نفر افزایش یافت.
مهرداد ستاره افزود: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در استان در این مدت ۴۰۷ نفر مرد و ۱۳۵ نفر زن بودند که هرکدام نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب چهار و ۳۲ درصد افزایش داشته است.
به گفته وی، از مجموع جان باختگان سوانح رانندگی در آذربایجان شرقی در نیمه اول امسال ۳۶۷ نفر در جاده های برون شهری و روستایی، ۹۳ نفر در مسیرهای درون شهری، ۱۹ نفر در جاده های خارج از استان و بقیه در سایر راه ها یا خارج از حریم جاده ها کشته شده اند.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی همچنین گفت: تعداد مصدومان حوادث رانندگی در استان نیز در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۹ درصد افزایش دارد.
ستاره افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۳۵ نفر در سوانح رانندگی در مناطق مختلف استان مصدوم شدند که از این تعداد هفت هزار و ۷۰ نفر مرد و ۲هزار و ۹۶۵ نفر زن بودند.
تعداد کل فوتی های تصادفات رانندگی سال گذشته آذربایجان شرقی ۹۲۷ نفر و مصدومان این حوادث نیز ۱۵هزار و ۶۴۴ نفر بوده است.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی،