افزایش ۹ درصدی مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی در آذربایجان‌شرقی
افزایش ۹ درصدی مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی، گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری فوت ۴۶۴ نفر به علت سوانح رانندگی در پزشکی‌ قانونی استان تائید شده است، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری آناج، مهرداد ستاره روز سه‌شنبه، ۲۸ شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت ۳۵۶ نفر مرد و ۱۰۸ نفر زن بودند که هر کدام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب ۱۲و دو درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۲۸۴ فوتی در جاده‌های برون شهری، ۲۸ نفر در جاده‌های روستایی، ۱۱۰ نفر در مسیر‌های درون شهری، پنج نفر در جاده‌های خارج از استان و هشت نفر نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است.

ستاره گفت: همچنین در طی مدت مذکور ۱۷ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیر ترافیکی) و ۱۲ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی، گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه‌کننده به ادارات پزشکی قانونی استان هشت هزارو ۸۷۲ نفر بود که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود هفت درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در مرداد سال تعداد ۱۲۰ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشت و یک هزارو ۹۱۳ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند.

در سال گذشته ۹۸۶ نفر در استان به علت سوانح رانندگی جان خود را ازدست دادند که از این تعداد ۲۱۳ نفر زن و ۷۷۳ نفر مرد بوده و ۱۷ هزارو ۸۹۱ نفر نیز مصدوم شده‌اند که ۵هزار و ۲۹۸ نفر از آنان زن و ۱۲ هزارو ۵۹۳ نفر مرد است.

  • منبع خبر : خبرگزاری آناج