اقدامات شجاعانه رزمندگان فلسطینی پاسخی به جنایات سالیان طولانی اشغالگران
اقدامات شجاعانه رزمندگان فلسطینی پاسخی به جنایات سالیان طولانی اشغالگران
امام جمعه بناب گفت: اقدامات شجاعانه رزمندگان فلسطینی پاسخی به جنایات سالیان طولانی اشغالگران است، چرا که حکم صریح قرآن است که مسلمانان باید از مال و جان خود دفاع نموده و بی‌تفاوت و بی‌غیرت نباشند. 

به گزارش صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به فرارسیدن ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد اظهار داشت: استاندارد به معنای تمام عیار بودن و نداشتن عیب و نقص و یک فضیلت بین المللی در این روزگار خود حکم قرآنی و دستور اسلام و سفارش اولیای الهی است.

 

وی افزود: قرآن کریم مکرر روی مساله کم فروشی، تقلب در وزن و پیمانه و رعایت این امر در ردیف نظم جهان آفرینش بیان می‌کند و آن را جزئی از اصل عدالت و نظم حاکم بر هستی دانسته و از اول خلقت هر قوم و ملتی مرتکب خطا شد به عذاب شدید الهی گرفتار شده است.

 

خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه متاسفانه گاه دیده می‌شود غیرمسلمان‌ها در رعایت عدالت و میزان از برخی مسلمان‌ها پیشقدم تر است، تصریح کرد: انسان اگر اهل دنیا هم باشد راهش این است که جنس خود را تمام عیار و بی کم و کاست به بازارهای جهانی ارائه کرده و اعتماد دیگران را از این راه جلب نماید و در عملکرد و معامله و حساب و کتاب خیانت نکند.

 

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تاکید کرد: موضوع رعایت عدالت و میزان عمومیت داشته و هر نوع کم کاری و کوتاهی در انجام وظیفه از جمله طلبه، معلم، کارمند اداره و صنعتگر و … را نیز شامل می‌شود و چنانکه رعایت نکند قبل از آخرت در این دنیا گرفتار می‌شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در ادامه به مساله دیگر در مورد بر هم زننده نظم و میزان عالم اشاره کرد و گفت: مساله ربا نعمت و برکت را از بازار ربوده و هزاران بلا و محنت نصیب جامعه می‌کند که نه چشم آنرا دیده و نه گوش آن را شنیده است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه ظلم یکی دیگر از مسائل بر هم زننده نظم و میزان در دنیا است، خاطرنشان کرد: طبق آیات و روایات همه ظالمین به سزای اعمال خود خواهند رسید و هیچ ظالمی از قلم نخواهد افتاد و این رژیم اشغالگر، جنایتکار و آدم‌کش اسرائیل که ملت مظلوم فلسطین را بیش از هفت دهه است خانه‌هایشان را بر سرشان خراب می‌کنند، طولی نخواهد کشید ذلیل و نابود خواهد شد و همه خواهند دید.

 

امام جمعه بناب ابراز امیدواری کرد: اقدامات شجاعانه رزمندگان فلسطینی پاسخی به جنایات سالیان طولانی اشغالگران است، چرا که حکم صریح قرآن است که مسلمانان باید از مال و جان خود دفاع نموده و بی‌تفاوت و بی‌غیرت نباشند.

 

باقری بنابی در پایان با تاکید بر اینکه همه مسلمانان وظیفه دارند از مظلوم و ستمدیده حمایت کنند، نمازگزاران را برای حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم غزه بعد از نماز جمعه و عصر دعوت کرد.

 

 

  • نویسنده : داود زیبائی