برکات اقتصادی عضویت ایران در بریکس نمایان می‌شود / نقش رسانه‌های متعهد و منصف در تبیین عملکرد دولت را بسیار پررنگ دانست / اقدامات دولت در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، صنعت دفاعی، تولیدی، فرهنگی و اجتماعی
برکات اقتصادی عضویت ایران در بریکس نمایان می‌شود / نقش رسانه‌های متعهد و منصف در تبیین عملکرد دولت را بسیار پررنگ دانست / اقدامات دولت در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، صنعت دفاعی، تولیدی، فرهنگی و اجتماعی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برکات و اثرات عضویت ایران در این سازمان در آینده نه چندان دور در اقتصاد کشور نمایان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز  با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان اقتصادی بریکس افزود: عضویت ایران در سازمان‌های شانگ‌های و بریکس تاریخ ساز و مهم است و موجب بهت و حیرت بسیاری از تحلیل گران شد.

وی اظهار کرد: تحلیل گران اقتصادی فکر نمی‌کردند که ایران بتواند از این مسیر عبور کرده و در این سازمان‌های معتبر جهانی عضو شود.

مردم ایران با وجود فشارها، تحریم ها، تهدید‌ها و کمبود‌ها ایستادگی کرده و شرافت و کرامت خود را به دشمن نفروختند

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه مردم ایران با وجود فشارها، تحریم ها، تهدید‌ها و کمبود‌ها ایستادگی کرده و شرافت و کرامت خود را به دشمن نفروختند گفت: در سایه استقامت مردم اکنون جمهوری اسلامی ایران سرافرازانه در جایگاه حقیقی خود در دنیا ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه باید امیدوار بود که ایران با سرعت و قدرت جایگاه حقیقی خود را در دنیا پیدا خواهد کرد ادامه داد: عضویت ایران در بریکس را نباید دست کم گرفت و الان باید از سران کاخ سفید پرسید که الان کدام یک از کشور‌های ایران، آمریکا یا رژیم صهیونیستی در دنیا منزوی است؟

وی با خداقوت به آیت الله رئیسی یادآور شد: رئیس جمهور در مدت ۲ سال گذشته ۱۹ سفر خارجی داشته و ۱۴ تن از سران کشور‌های مختلف به ایران آمده اند که این حاکی از دیپلماسی فعال دولت سیزدهم است.

امام جمعه تبریز با گرامیداشت هفته دولت گفت: هفته دولت برای گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان ۲ اسوه خدمتگزاری و تواضع و ۲ انسان مخلص نامگذاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: تمام همت شهیدان رجایی و باهنر برای رفع مشکلات مردم و استفاده از نیرو‌های جوان برای پیشرفت کشور بود و این شهیدان در مدت کوتاه ریاست جمهوری و نخست وزیری برای رسیدگی به مستمندان و محرومان جامعه تلاش کردند.

وی اظهار کرد: این شهیدان انسان‌های مکتبی و انقلابی بودند که تا ابد در ذهن امت اسلامی زنده و جاودان خواهند ماند، زیرا آن‌ها در ایمان و عمل صالح گوی سبقت را از دیگران ربوده بودند.

قدردانی از دولت خدمتگزار سیزدهم

خطیب نماز جمعه تبریز با قدردانی از دولت خدمتگزار سیزدهم گفت: ایت الله رئیسی و دولتمردان برای خدمت به مردم از صبح تا شب کار می‌کنند و از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشور دیگر سفر می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: در شرایطی که دشمنان با حملات بی سابقه برای سیاه نمایی وایجاد ناامیدی در کشور تلاش می‌کنند باید اقدامات انجام شده دولت به مردم تبیین شود.

نقش رسانه‌های متعهد و منصف در تبیین عملکرد دولت را بسیار پررنگ دانست

وی نقش رسانه‌های متعهد و منصف در تبیین عملکرد دولت را بسیار پررنگ دانست و یادآور شد: رسانه‌ها باید با اطلاع رسانی به موقع اقدامات دولتمردان روح امید و امیدواری را در جامعه زنده نگه دارند.

اقدامات دولت در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، صنعت دفاعی، تولیدی، فرهنگی و اجتماعی

امام جمعه تبریز با اشاره به اقدامات دولت در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، صنعت دفاعی، تولیدی، فرهنگی و اجتماعی، گفت: این اقدامات باید به مردم تبیین شود تا آنان به این باور برسند که دولتمردان در حال تلاش برای پیشرفت کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با قدردانی از تلاش دولتمردان برای خدمتگزاری به مردم، افزود: خدمات دولت روز به روز اثرگذاری بیشتری در جامعه دارد.

وی با اشاره به دیدار هفته گذشته رهبر معظم انقلاب با فرماندهان سپاه، یادآور شد: ایشان در این دیدار پیدایش رشد و بالندگی و عملکرد سپاه در ابعاد مردمی، خدماتی و سازندگی را منحصر به فرد و ابتکار آمیز اعلام کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که سپاه بزرگترین سازمان ضدتروریستی و مبارزه با بحران بوده و عامل شکست بازتکرار کودتای ۲۸ مرداد است.

حذف گزینه روی میز از زبان دشمن ناشی از قدرت سپاه و نیرو‌های مسلح است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه حذف گزینه روی میز از زبان دشمن ناشی از قدرت سپاه و نیرو‌های مسلح است ادامه داد: در زمان کنونی علاوه بر تاثیرات فرامرزی سپاه اثرگذاری زیادی در فضای عمومی کشور و جذب جوانان دارد.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب و برق در تبریز یادآور شد: اگرچه این بحران امسال نسبت به سال قبل به خوبی مدیریت شده است و مثل گذشته گسترده نیست، ولی قطعی موردی برق و آب موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

امام جمعه تبریز گفت: بحران انرژی و آب واقعی بوده و هنر واقعی مدیریت بحران‌ها و کمبود‌ها است و باید مسئولان این بحران‌ها را مدیریت کنند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

 به مناسبت هفته دولت میز‌های خدمت ادارات پررونق‌تر و کامل‌تر از هفته‌های قبل در محل مصلی برپا شد و شخص استاندار آذربایجان شرقی برای رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات مردم در محل حاضر بود.

  • منبع خبر : خبرگزای آناج