بنگاه های معاملاتی بدون مجوز عامل اصلی گرانی مسکن و خودرو در بناب/بی ارزش شدن اخذ مجوز فعالیت بنگاه با ادامه روند فعلی/انتظارات بالا از اداره صمت به عنوان متولی اصلی برخورد با این پدیده شوم
بنگاه های معاملاتی بدون مجوز عامل اصلی گرانی مسکن و خودرو در بناب/بی ارزش شدن اخذ مجوز فعالیت بنگاه با ادامه روند فعلی/انتظارات بالا از اداره صمت به عنوان متولی اصلی برخورد با این پدیده شوم
به عقیده عموم مردم فعالیت بیش از 180 بنگاه معاملاتی خودرو و مسکن در سطح شهرستان بناب که تعداد زیادی از آنها بدون مجوز هستند موجب گرانی خودرو و مسکن در این شهرستان نسبت به سایر شهرهای همجوار شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، طی بررسی و مشاهدات میدانی بیش از 180 بنگاه معاملاتی مسکن و خودرو در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند که این رقم با توجه به جمعتی 145 هزار نفری شهرستان غیر معقول و تامل برانگیز به حساب می آید.

همانطور که همگان شاهد هستند قیمت مسکن و خودروی دست دوم در شهرستان بناب نسبت به سایر شهرهای همجوار بسیار بالاتر است که قطعا علت آن فعالیت بنگاه های معاملاتی غیر مجاز که تعداد آن بسیار زیاد است می باشد.

عدم اطلاعات کافی و کارشناسی شده صاحبان این بنگاه ها که اکثرا به عنوان شغل دوم به این کار نگاه میکنند زمینه را برای تشکیل حباب افزایش قیمت ناشی از عدم کار کارشناسی در حوزه مسکن و خودرو در بناب به وجود آورده و گلایه بسیاری از مردم شهرستان را به همراه داشته است.

به طور مثال قیمت یک قطعه زمین طی یک یا 2 سال اخیر در سطح شهرستان بناب با رشد ده ها برابری روبرو شده است و قیمت هر متر زمین که در برخی روستا چیزی حدود 200 هزار تومان بود الان به متری بالغ بر 3 میلیون تومان رسیده است و در خصوص قیمت اراضی در سطح شهر تنها می توان گفت قیمت ها سر به فلک کشیده اند و تعداد ارقام و عدد برای ارزش گذاری زمین و مسکن معادلات ریاضی را به چالش کشیده است.

گفتنی است چند روز گذشته امین رفیعی فرماندار بناب فعالیت غیرمجاز تعداد زیادی از بنگاه های معاملاتی املاک و اتومبیل در بناب را علت اصلی گرانی مسکن و اتومبیل در شهرستان دانست و مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان را موظف کرد با همکاری نیروی انتظامی نسبت به تعطیلی و پلمب بنگاه های معاملاتی غیرمجاز اقدام کنند.

حال انتظار می رود اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب با همکاری اتحادیه املاک خودرو و مسکن در بناب و نیروی انتظامی مانع فعالیت بنگاهای غیرمجازی شوند که هیچ یک از قوانین ابتدایی مانند رعایت حداقل مساحت مورد نیاز برای تشکیل نمایشگاه اتومیبل و گذاراندن دوره های آموزش را ندارند و بدون هیچ بیمی آشکارا مشغول فعالیت هستند.

قطعا عدم برداشتن گام محکم و قاطع در این راه از طرف متولیان اصلی نه تنها گرانی مسکن و خودرو در سطح شهرستان را به صورت سرسام آور بالا خواهد برد بلکه قطعا قشر کم درآمد و ضعیف ساکن در این شهرستان اولین متضررین این غفلت و کوتاهی خواهند بود.

رسانه مردمی صدای بناب که خود را از جنس مردم بخصوص اقشار کم درآمد و ضعیف شهرستان بناب می داند با جدیدت این موضوع را پیگیری خواهد کرد و طبق شعار و اصولمان در کنار مردم و همراه با مسئولان برای پیشرفت بناب عزیزمان قدم خواهیم برداشت.

 

گزارش تصویری؛

 

انتهای پیام/ داود زیبائی