به دنبال جنگ با ایران نیستیم/ نمی‌خواهیم درگیری‌ها گسترش پیدا کند
به دنبال جنگ با ایران نیستیم/ نمی‌خواهیم درگیری‌ها گسترش پیدا کند
وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست و تلاش می‌کند دایره درگیری‌ها گسترش پیدا نکند.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در سخنان خود گفت: هدف ما تضمین مهار بحران در منطقه است به طوری که این بحران از نوار غزه فراتر نرود و به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل نشود.

 

وی اضافه کرد: ما در شرایط جنگی با ایران نیستیم و به تلاش‌های خود برای دور کردن از گسترش دایره درگیری‌ها ادامه می‌دهیم اما در عین حال اقدامات ضروری برای دفاع از خود اتخاذ می‌کنیم.

 

وی در ادامه مدعی شد: حمله صورت گرفته علیه نیروهای ما با یک پهپاد انجام شده و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد. این حمله از سوی یک گروه تحت حمایت ایران صورت گرفته است! این ادعا درحالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده است که محور مقاومت تصمیمات خود برای اقداماتش در منطقه را به طور کاملاً مستقل اتخاذ می‌کند.

 

وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شد پاسخ کشورش به حمله مرگبار به پایگاه نظامی «برج ۲۲» در مرز سوریه و اردن «چندلایه» خواهد بود.

شبکه خبری سی‌بی‌اس نیز امروز به نقل از منابع آمریکایی گزارش داد که مقام‌های دولت جو بایدن تایید کرده‌اند که با برنامه‌ها برای انجام مجموعه‌ای از حمله ها طی چندین روز به اهدافی در داخل عراق و سوریه موافقت شده است.

 

وی اضافه کرد: ما نمی‌خواهیم درگیری بین اسرائیل و حزب الله به وجود آید. به تماس‌های خود با اسرائیلی‌ها برای تضمین عدم گسترش جنگ ادامه می‌دهیم.

 

آستین گفت: آنچه که طی ۲ هفته اخیر رخ داد باعث نمی‌شود آمریکا نیروهای خود را از سوریه خارج کند. ما با مقامات عراقی برای بررسی اوضاع و اتخاذ گام‌های لازم در

تماس هستیم.