بین جناح‌های سیاسی تفاوتی نمی‌گذاریم/ همه دستگاه‌ها برای انتخابات طبق قانون عمل کنند
بین جناح‌های سیاسی تفاوتی نمی‌گذاریم/ همه دستگاه‌ها برای انتخابات طبق قانون عمل کنند
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: همه دستگاه‌ها طبق قانون عمل کنند تا مشارکتی که در کلام رهبری آمده، محقق شود.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید محمد تقی شاهچراغی معاون سیاسی وزارت کشور و رییس ستاد انتخاب کشور در همایش احزاب در وزارت کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت : در خصوص انتخابات و اهمیت آن و راهبردهای آن که  مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند، حتماً  نمایندگان محترم احزاب در کلامشان  خواهند گفت.

وی افزود: ما در بحث اجرا تمام مسائل انتخابات گذشته را بررسی  کرده و نیازها را برطرف کرده ایم و باید بگویم به لحاظ زمانی از انتخابات گذشته جلوتر هستیم؛ در انتخابات امسال ۴هزار شعبه بیشتر از گذشته در نظر گرفتیم تا سهولت در امر رای گیری صورت بگیرد.

معاون سیاسی وزارت کشور اذعان داشت: در عین حال قریب  ۵۹ هزار شعبه آماده اخذ رای هستند و دستگاه‌های احراز هویت و  نرم‌افزارهای مورد نیاز تامین شده است. همچنین اعضای شعب نمایندگان مشخص می‌شوند و این‌ها جدا از وظایف ناظران  شورای نگهبان است. علاوه بر این  چاپ ۷۱ میلیون تعرفه به تفکیک صورت گرفته است و آماده شده است.

شاهچراغی با اشاره به برگزاری همایش احزاب در وزارت کشور گفت: در واقع میزبان این همایش دوستان احزاب هستند و ما فقط شرایط را به پیشنهاد خانه احزاب فراهم کردیم. در عین حال  در مورد انتخابات باید عرض کنم در اجرا همه شرایط فراهم است. به نظرم قانون همه چیز را تعریف کرده و برابر قانون کارها باید صورت بگیرد و  از دیروز شورای محترم نگهبان یک ماه فرصت دارد تا صلاحیت‌ها را بررسی کند و  تا قبل از این هیات نظارت وظایف و مسئولیت در این خصوص داشته است.

وی‌ادامه داد: به نظرم فرصت هست و ما هم در حوزه وزارت کشور تلاش داریم تا شاهد مشارکت حداکثری باشیم  که به دلایل مختلف از جمله مسائل کلان کشور و  فرمایشات مقام معظم رهبری  است.

شاهچراغی خاطرنشان کرد : بنده به برخی از دوستان عرض کردم  قطعاً مردم باید در  همه مراحل حضور داشته باشند و این صرفاً به انتخابات محدود نشود؛در عین حالی که این درخصوص احزاب هم باید باشد و فعالیت آنها صرفا به انتخابات محدود نشود. هر چند ما در وزارت کشور در جلسات احزاب هم شرکت کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب و مستقل فرقی نمی‌کند، گفت: به موضوع انتخابات باید از موضع تکلیف نگاه کنیم. اگر نقد درستی هم وجود داشته باشد، ما در وزارت کشور استقبال می‌کنیم و تا آخر زمانی که قرار است اعلام نظر شود، ما در خدمت احزاب هستیم.

معاون سیاسی وزارت کشور بیان کرد: انتخابات آثار ملی و فراملی  دارد لذا  نگران زخم زبان ها نباشید؛ همه دستگاه‌ها طبق قانون عمل کنند تا مشارکتی که در کلام رهبری آمده، محقق شود.

شاهچراغی در پایان گفت: امیدوارم فرصتی برای همکاری و همدلی ایجاد شود تا در اولین قدم، نتیجه آن را در ۱۱ اسفند با تلاش‌های شما ببینیم زیرا  شما معتمد بخشی از مردم هستید.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم