تجلیل از پرستاران برگزیده آذربایجان شرقی
تجلیل از پرستاران برگزیده آذربایجان شرقی
به مناسبت هفته گرامیداشت مقام پرستار، در مراسمی از پرستاران برگزیده استان تجلیل شد.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ در مراسمی از پرستاران و کارشناسان پرستاری نمونه شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی دولتی و خصوصی استان قدردانی شد.

نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این مراسم با اشاره به شان و جایگاه پرستاری، آغاز اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد با برطرف شدن اشکالات آن شاهد ارئه خدمات با کیفیت‌تر مادی و رفاهی به جامعه پرستاری باشیم.

ظِلّی، رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تبریز نیز با تاکید بر اینکه تعرفه گذاری پرستاری طبق قانون اجرا نشده و تضاد آشکار دارد؛ افزود: مشکل کمبود پرستار در استان موجب کاهش کیفیت ارائه خدمات و فشار به بیمار و خانواده‌های پرستاران شده است.

اشرفی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم به فعالیت حدود ۱۱ هزار نفر در حوزه پرستاری آذربایجان شرقی و نیاز به حداقل یکهزار پرستار دیگر در نظام سلامت استان اشاره کرد و گفت: نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در استان ۸۲ صدم درصد و از میانگین کشوری پائین‌تر است.

برنامه‌های هفته گرامیداشت پرستار با شعار ارتقای سلامت مردم، بهبود کیفیت خدمات و رفع موانع خدمتی از ۲۷ آبان تا ۳ آذرماه برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی