تخصیص بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار برای آبادانی و توسعه روستاهای بناب/ بیش از 75 درصد از اماکن روستایی بناب دارای سند ثبتی هستند / انجام بازنگری طرح هادی 21 روستای بناب با اعتبار بالغ بر 40 میلیارد ریال/ امسال 10 روستاهای بناب با اعتبار 55 میلیارد ریال آسفالت ریزی خواهند شد/ ضرورت مقاوم سازی بیش از 1500 واحد مسکن روستایی در این شهرستان/ به دنبال اجرای طرح اقدام ملی در زمینی مناسب در بناب هستیم
تخصیص بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار برای آبادانی و توسعه روستاهای بناب/ بیش از 75 درصد از اماکن روستایی بناب دارای سند ثبتی هستند / انجام بازنگری طرح هادی 21 روستای بناب با اعتبار بالغ بر 40 میلیارد ریال/ امسال 10 روستاهای بناب با اعتبار 55 میلیارد ریال آسفالت ریزی خواهند شد/ ضرورت مقاوم سازی بیش از 1500 واحد مسکن روستایی در این شهرستان/ به دنبال اجرای طرح اقدام ملی در زمینی مناسب در بناب هستیم
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بناب گفت: این نهاد خدمات رسان با همکاری مسئولان و پیگیری های نماینده مردم بناب بیش از 200 میلیارد ریال بودجه برای توسعه و آبادانی روستاهای شهرستان بناب در سال جاری تخصیص داده است.

یاسر داداش زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگار صدای بناب، بمناسبت فرا رسیدن  21 فروردین سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تشریح وظایف و اقدامات الزامی این نهاد خدمات رسان اظهار داشت: فعالیت های بنیاد مسکن در 3 حوزه عمران روستایی، بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و همچنین ساخت و مقاوم سازی مسکن شهری تقسیم میشود.

 

وی افزود: بنیاد مسکن در حوزه عمران روستایی در 4 بخش صدور سند مالکیت برای شهرهای زیر 25 هزار نفری و روستاها، تهیه طرح هادی، اجرای طرح هادی، و همچنین تملک و واگذاری اراضی به متقاضیان واجد شرایط فعالیت می کند.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بناب از تشکیل بیش از 12 هزار و 900 فقره پرونده سند روستایی از بدو تاسیس این نهاد خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 9 هزار و 600 فقره سند ثبتی صادر شده است که می توان اعلام کرد بیش از 75 درصد از اماکن روستایی شهرستان بناب دارای سند ثبتی هستند.

وی تصریح کرد: سال گذشته کار تهیه نقشه تفکیکی کاداست روستاهای قره زکی، قره قشلاق و حاج مصیب انجام شده و جهت تایید اداری و همچنین صدور سند و تشکیل پرونده در دست اقدام میباشد که لازم به ذکر است سال جاری بیش از 200 پرونده تشکیل و جهت صدور سند به اداره ثبت اسناد ارسال خواهد شد

داداش زاده یکی از مهمترین وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تهیه و اجرای طرح هادی در روستاها عنوان کرد و گفت: طرح هادی 21 روستای شهرستان بناب نیاز به بازنگری دارند و کل هزینه مورد نیاز برای بازنگری این طرح ها در سال جاری اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال است.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای بازنگری طرح هادی 4 روستای شهرستان بناب که بیش از 10 سال از عمر نقشه طرح هادی آن میگذرد به همت نماینده مردم بناب با اعتبار بالای 3 میلیارد و 200 میلیون ریال تصویب شده است و همچنین کار بازنگری طرح هادی 6  روستای دیگر با اعتبار 36 میلیارد ریال در دست اقدام میباشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بناب مشارکت اهالی روستاها در اجرای بازنگری طرح هادی مهم و موثر عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی و نیاز اجرای 900 طرح هادی در استان همکاری و تعامل مردم و دهیاری ها میتواند در تسریع این طرح موثر باشد که در این راستا طرح بازنگری 13 روستای این شهرستان با همکاری اهالی توسط پهباد در حال انجام میباشد.

داداش زاده اجرای طرح هادی را در راستای توسعه و آبادانی روستاها بسیار مهم عنوان کرد و گفت:اجرای طرح هادی این امکان را به وجود می آورد که تمامی ساخت و ساز ها در محدوده روستا ها به صورت رسمی انجام شده و علاوه بر ثبت  اسناد به صورت رسمی کار انشعاب گذاری آب، برق، گاز و تلفن به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی انجام  خواهد شد.

وی تصریح کرد: کار اجرای طرح هادی بسیار سخت و پیچیده بوده که شاهد هستیم طرح جامع شهری بناب با وجود هم اندازه بودن با طرح جامع روستا ها بیش از 10 سال همچنان به اتمام نهایی نرسیده اما طرح هادی روستناهای شهرستان بناب در بازه زمانی کمتر از دوسال انجام میشود که به نوبه خود اقدامی بی نظیر و جهادی محسوب میشود.

یاسر داداش زاده یکی دیگر از اقدامات مهم این نهاد خدمات رسان را نظارت، تصرف و بازگرداندن اراضی تصرف شده عنوان کرد و گفت: اراضی که بدون مجوز تصرف شده اند بازپسگیری و به صورت رسمی و قانونی به متقاضیان واگذار می شود و در آمد حاصله از آن پس از ارجاع به صندوق خزانه مجددا برای توسعه و آبادانی همان روستا صرف خواهد شد.

وی افزود: در سال 99 در  روستای چلقایی 4/5 هکتار و روستای زوارق 3 هکتار تملک شده و در سال جاری برنامه داریم در 7 روستا کار تملک 50 هکتار از اراضی را انجام بدهیم که به نفع روستاهای مربوطه خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بناب با اشاره ویژه این نهاد به موضوع آسفالت ریزی در روستاهای شهرستان بناب گفت: از بدو زمان تاسیس بنیاد مسکن بناب 24 روستای این شهرستان به صورت کامل آسفالت ریزی شده است و در سال 99 نیز جهت احداث پل آهنی روستای دوش 45 میلیارد ریال و برای پروژه دیوار سنگی دیزج پروانه 4 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است و هر دو پروژه پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد را دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بناب10 روستای شهرستان بناب را به وسعتی بیش از 46 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال که بخش بسیار اعظمی از این اعتبارات به همت و پیگیری های فوق العاده شیخ رضا باقری بنابی  نمانده مردم بناب جذب شده است.

یاسر داداش زاده از اجرای طرح خانه به خانه توسط کارشناسان بنیاد مسکن بناب در راستای مقاوم سازی مسکن زروستایی شهرستان بناب خبر داد و گفت: در این طرح حدود 80 واحد روستایی شناسایی و با پرداخت تسهیلات کم بهره برای مقاوم سازی آنها اقدامات لازم در دست اجرا میباشد.

وی افزود: تاکنون 5 هزار و 330 واحد مسکن روستایی در بناب مقاوم سازی شده و متاسفانه همچنان 1500 واحد مسکن روستایی که در مقابله با زلزله و سایر بلایای طبیعی آسیب پذیر هستند شناسایی و نیاز فوری به مقاوم سازی دارند.

رئیس بنیاد مسکن بناب از اجرای طرح اقدام ملی برای خانه دار شدن افراد واجد شرایط در این شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته در ثبت نام این طرح 1050 نفر در این شهرستان در سامانه مربوطه ثبت نام کردند که به دلیل مکان یابی نادرست تمامی این افراد انصراف دادند.

داداش زاده افزود: بنیاد مسکن بناب امسال در همین راستا قصد دارد اراضی مساعد در محدوده ای بسیار بهتر را با کمک نماینده مردم ناب برای اجرای این طرح به وزارت معرفی و در صورت همکاری مسئولان استانی و کشوری طرح اقدام ملی را در این اراضی به اجرا در بیاورد

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بناب در پیان با تاکید بر اینکه با تمام پتانسیل به دنبال احداث واحد های مسکونی در این شهرستان هستیم گفت: تا به حال 270 واحد مسکونی در شهرک ولیعصر (عج) و سایر نقاط شهری احداث و واگذار کردیم و امسال نیز 11 واحد تجاری دیگر را در شهرک ولیعصر (عج) و همچنین چند قطعه زمین دیگر را در سایر نقاط شهری شناسایی و واگذار خواهیم کرد.

انتهای پیام/امید مردم خواه