تردد خودروهای فاقد معاینه فنی عاملی برای افزایش آلودگی هوا و تصادفات
تردد خودروهای فاقد معاینه فنی عاملی برای افزایش آلودگی هوا و تصادفات
معاون فرماندار شهرستان بناب توجه به داشتن معاینه فنی خودرو در راستای کاهش آلودگی هوا و تصادفات منجربه فوت را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، فیروز مبین ظهر امروز در جلسه هوای پاک به منظور برنامه ریزی برای پیشگیری از آلودگی هوا ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن روز اصناف اظهار داشت: تمامی قوانین در تمام حوزه ها در راستای افزایش رفاه مردم است و هوای پاک نیز مطالبه امروز عموم مردم و مسئولین محسوب می شود.

معاون فرماندار شهرستان بناب با اشاره به اهمیت توجه به بحث معاینه فنی تمامی خودروهای شخصی و عمومی اظهار داشت: با وجود اینکه تعداد فوتی های ناشی از تصادفات درون و برون شهری بسیار زیاد است اما همچنان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: متاسفانه کیفیت پایین برخی از خودروهای داخلی و همچنین نواقص جاده ای و در کنار آنها عوامل انسانی باعث شده که شاهد افزایش چشمگیر فوتی های ناشی از تصادفات در سطح استان و کشور نیز باشیم.

مبین توجه به معاینه فنی خودروها را عاملی برای کاهش آلودگی و داشتن هوایی پاک عنوان کرد و گفت: برخی از قوانین مانند تردد در سطح شهر با خودرو و همچنین فروش خودرو می بایست با داشتن کارت معاینه فنی انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به تردد بیش از ۶۰۰ تاکسی و دها اتوبوس و مینی بوس در سطح شهرستان بناب اظهار داشت: از بازرسان سازمان حمل و نقل انتظار می رود که به بحث معاینه فنی، بیمه و سایر موارد مربوطه به خودروهای تحت نظر خود بازرسی کامل داشته باشند.

معاون فرماندار بناب در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پلیس در ممانعت از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی گفت: پلیس آخرین مرحله از برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی است و قبل از آن می بایست سایر ارگانها و نهادها مانند سازمان حمل و نقل، آژانس ها، شرکت های حمل و نقل و حتی آموزش و پرورش نظارتی کامل به خودروهای تحت اختیار خود داشته باشند.

  • نویسنده : داود زیبائی