تشکیل نهضت سوادآموزی دستاورد بزرگ نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود
تشکیل نهضت سوادآموزی دستاورد بزرگ نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود
امام جمعه بناب گفت: توجه به دانش و علم آموزی شناسنامه اسلام است و تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی در سال ۵۸ دستاورد بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

به گزارش صدای  بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در کشور به فرمان امام خمینی (ره) برای ریشه‌کن کررن بی‌سوادی در ایران اظهار داشت: توجه به دانش و تعلم شناسنامه اسلام است و بر هر مرد و زن مسلمان واجب است علم یاد بگیرند.

 

وی افزود: اکثر ملت‌هایی که مستاصل می‌شوند در اثر جهل و بیسوادی، بطوری که اگر ۷۵ سال پیش این ملت‌ها آگاه و بیدار بودند و علم و دانش در کار بود، امروز اینقدر خسارت نمی‌دیدند.

 

خطیب جمعه بناب با بیان اینکه امام خمینی (ره)، شهید مطهری و علمای دیگر پنجاه سال پیش هشدار دادند که ای ملت اسلامی نگذارید اسرائیل در منطقه لانه کرده و این غده سرطانی رشد کند، گفت: آنروز ملت‌های مسلمان غفلت کردند و دولت‌های سرسپرده بلاد اسلامی نیز به ملت‌ها خیانت کردند و امروز ملت غزه غرق خون شده و قتل عام می‌شوند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب تصریح کرد: تمایل و تکیه بر ظالمان ثمره‌اش ذلت، خواری و بدبختی است و تعلیم و تعلم نجات‌بخش و مورد سفارش اسلام و قرآن و مورد تاکید اولیای دین است.

 

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تاکید کرد: علت اینکه حضرت امام و مقام معظم رهبری اینقدر روی علم و فناوری و مطالعه توصیه می‌کنند، برای اینکه هر چه علم و آگاهی انسان بیشتر باشد، عمیق‌تر فکر کرده و حساب شده زندگی می‌کند و در جریانات امور آگاهانه عمل می‌کند.

 

امام جمعه بناب با اشاره به اینکه از اول تاریخ جنگ قدرتها با ملت‌های ضعیف سر همین است که علوم پیچیده در انحصار ما باید باشد، گفت: مستکبران ادعا دارند که علوم و فنون باید در اختیارما باشد و ما باید برای ملت‌ها تصمیم بگیریم و این بر خلاف منطق قرآن، روش اسلام و سیره انبیا و اولیای دین است.

 

وی اذعان کرد: متاسفانه در اثر سیاست ظالمانه استکبار و بی‌کفایتی حاکمان کشورهای اسلامی امروز در هیچ جای دنیا به اندازه کشورهای اسلامی فقر علمی وجود ندارد، در حالیکه بلاد اسلامی در چند قرن اخیر مهد علم و پرچمدار فرهنگ و تمدن بود و غربی‌ها هر چه علوم و فنون دارند از نخبه‌های اسلامی اقتباس کرده‌اند.

 

باقری بنابی ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه امروز بعد از ۷۵ سال سلطه و غارت ملت‌های اسلامی و حتی ملت‌های غیر اسلامی بیدار شده و به حقیقت امر اذعان می‌کنند که در مکتب غرب خبر از آزادی، دموکراسی و حقوق بشر نیست و سران آنها دروغگو، آدمکش و نژاد پرست هستند و همین بیداری ملت‌ها فاتحه قدرت‌های شیطانی را می‌خواند.

  • نویسنده : داود زیبایی