تشکیل ۲۳ پرونده تخلف شب یلدایی در آذربایجان شرقی
تشکیل ۲۳ پرونده تخلف شب یلدایی در آذربایجان شرقی
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: با اجرای طرح ویژه نظارت شب یلدا تاکنون ۲۳ پرونده برای اصناف متخلف در استان تشکیل شده است.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری صداوسیما؛ صمد حضرتی با بیان اینکه این طرح همزمان با سراسر کشور از ۱۵ آذر شروع شده است و تا پایان این ماه ادامه دارد افزود: این طرح در شهرستان‌ها با مشارکت دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان جهاد کشاورزی، صمت، بهداشت و درمان و دامپزشکی و معاونت غذا و دارو اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در این طرح چهار گروه بازرسی فعالیت می‌کنند و تاکنون ۳۰ مورد بازرسی از بازار انجام شده است و گروه‌های بازرسی در صورت مشاهده تخلف، به صورت قانونی با آن برخورد می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم سنتی شب یلدا و همزمان با آن افزایش تقاضا برای خرید اقلام تنقلات، شیرینی، میوه و مواد پروتئینی، این طرح بر اساس ابلاغیه سازمان تعزیرات حکومتی اجرا می‌شود.

حضرتی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح تثبیت قیمت، حفظ آرامش بازار، حمایت از مصرف کنندگان و نظارت بر کیفیت و تامین کالای مورد نیاز مردم در استان است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر نوع تخلف شامل کم فروشی، گران فروشی، صادر نکردن فاکتور و یا درج نکردن قیمت کالا و رعایت نکردن ضوابط بهداشتی با سامانه اینترنتی ۱۳۵ و یا با تلفن ۱۲۴ موضوع تخلف را به بازرسان تعزیرات حکومتی استان اطلاع دهند.

در نیمه نخست امسال اصناف متخلف در حوزه کالا و خدمات استان با رسیدگی به پنج هزار و ۴۴۶ پرونده در واحد‌های اجرای احکام به پرداخت بیش از ۹۰۶ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی