تصویب ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر رئیس جمهور
تصویب ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر رئیس جمهور
استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای دور دوم سفر ریاست جمهوری حدود ۱۰ هزارمیلیارد تومان اعتبار به اضافه ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب شده است.

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، عابدین خرّم روز شنبه در نشست هم‌اندیشی و هم‌فکری نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با استاندار و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی با محوریت سفر استانی رئیس جمهور با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های سال گذشته اظهار کرد: سال قبل ۲۲ هزار میلیارد تومان توسط دولت برای استان تعهد شده بود که علاوه بر آن ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات مورد تصویب قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ پروژه نیمه‌تمام غیرفعالی در استان وجود ندارد و با مصوباتی که در دور دوم سفر استانی خواهیم گرفت اجرای پروژه‌ها با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت که در زمان‌بندی تعیین‌شده شاهد بهره‌برداری از تمام پروژه‌ها باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: در آستانه سفر اول استانی در سال گذشته، ۲ هزار پروژه ناتمام در استان وجود داشت که ۱۸۸ طرح با توجه به اهمیت و اولویت آنها تصویب شد.

خرّم افزود: در سال گذشته، ۳۰ پروژه عمده از مصوبات سفر اول در حوزه‌های مختلف به صورت قطعی به اتمام رسیده است و دنبال این بودیم که نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام گرفت مقرر شد سفر دور دوم رئیس جمهور به استان زودتر انجام شود و آذربایجان شرقی جزو استان‌های پیشقدم باشد تا اگر در مصوبات و منابع قبلی مشکلی وجود دارد در حل آنها تسریع شود.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: در این دوره ۲ کار ابتکاری در استان انجام شد؛ یکی اینکه صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی که می‌توانستند در استان نقش برجسته و مهم ایفا کنند به نهاد ریاست جمهوری دعوت شده و نشست مشترکی با حضور مدیران عامل بانک‌ها، مدیران برخی دستگاه‌ها همچون شستا، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد و تمام امکانات و اختیاراتی که می‌توانست در استان تأثیرگذار باشد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌های خوبی امضا شد که ارزش مجموع آنها به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر