تکذیب خبر حذف قطار‌های تبریز ـ تهران از ایستگاه خاوران
تکذیب خبر حذف قطار‌های تبریز ـ تهران از ایستگاه خاوران
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان، با اشاره به انتشار خبر توقف قطار ایستگاه خاوران به مقصد تهران در فضای مجازی، گفت: این خبر کذب است و قطار‌های این مسیر متوقف نشده است

به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ محمدرضا قربانی افزود: پس از بهره برداری ایستگاه خاوران در ۱۸ خرداد ماه سال جاری، قطار‌های مسیر خاوران (تبریز) به تهران همچنان به صورت پیوسته برقرار است و ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت‌های معتبر و آژانس‌های مسافرتی به تهیه بلیط قطار در مسیر ریلی خاوران (تبریز) – تهران و بالعکس اقدام کنند.

دیروز مطلبی با عنوان «بلیط قطار خاوران – تهران ناموجود شد» و «توقف ایستگاه خاوران به مقصد تهران؟!»، در فضای مجازی منتشر شده بود.

ایستگاه خاوران تبریز، خرداد ماه امسال با حضور دکتر رئیسی در جریان سفر دوم استانی به آذربایجان شرقی، افتتاح شد.

مرحله نخست طرح راه آهن میانه ـ بستان آباد ـ تبریز (میانه – بستان آباد)، به طول ۱۳۲ کیلومتر از میانه، سال ۱۳۹۹ بهره برداری شد و شامل سه هزار و ۷۰۰ متر پل بزرگ، یک هزار و ۱۵۴ متر تونل و چهار هزار و ۳۶۹ متر گالری است.

راه آهن میانه ـ بستان آبادـ تبریز به طول ۲۰۵ کیلومتر از سال ۱۳۷۹ شروع شده است، این خط آهن در ۱۱ قطعه دارای ۹ ایستگاه، ۱۱ دستگاه تونل به طول ۶ هزار و ۵۸۳ متر و ۴۷ دستگاه پل بزرگ به طول هفت هزار و ۶۲۳ متر است.

این طرح با هدف کاهش مسافت ریلی تبریز ـ تهران به طول ۱۱۴ کیلومتر، کاهش زمان سفر تبریز ـ تهران به مدت ۴.۵ ساعت برای قطار‌های مسافری و پنج ساعت برای قطار‌های باری، افزایش سرعت سیر به ۱۲۰ کیلومتر برای قطار‌های باری و ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطار‌های مسافری و قابلیت برقی شدن خط آهن تهران – تبریز و کاهش آلایندگی محیط زیست اجرا شده است.

سه هزار میلیارد تومان، برای ساخت و تکمیل خط آهن میانه – تبریز در حد فاصل بستان آباد تا ایستگاه خاوران، هزینه شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما